Kræver .NET 2.0 til console

Tags:    c#

Hej

Jeg bruger M$ C# Express, bygger en simpel console application der læser en log fil igennem og lister ønsket output.

Mit problem er at jeg har 1.1 på maskinerne men den siger at den kræver .net 2.0... kan man ikke force 1.1. eller evt få en freeware compiler der kan compile 1.1 only apps?

Mayday! :)

Hey Klaus,
nu er det så smart at så fremt du har .net 1.1 installeret på din computer, har du også en C# compiler til 1.1

Den ligger i C:\\WINDOWS\\Microsoft.NET\\Framework\\v1.1.4322\\ og hedder csc.exe :)

Jeg kan ikke huske om du kan sætte hvilken compiler du gerne vil bruge i C# Express, men kig engang i Options =)

Men hvorfor vil du bruge 1.1?

Har selv en workstation med 2.0, men mine servere kører desværre med special tools der kræver 1.1 ;(

Et side spørgsmål.. Kan det passe at en 4mb fil der tager ½ sekund at travaserse på 2.0 tager 45 sec på et 1.1 framework???

Du kan godt have 2.0 installeret samtidig med 1.1 på dine servere. Du kan også få Visual Studio 2005 til at compile med 1.1 compileren vha. MSBee: http://msdn.microsoft.com/vstudio/downloads/tools/msbee/default.aspx

Det kan måske godt passe at det tager længere tid, det kan eksempelvis være hvis du laver noget kode der boxer mere, og som i 2.0 er typesikkert, blot et gæt.

Alternativt skal du kigge på dine string rutiner, de plejer at trække tænder ud.

t