Jeg er begyndte i Net for 1 år siden, men har arbejdet med Visual Basis 6, de sidste 5 år, og enden da QBASIS. Men jeg arbejder mest i .Net C++ nu…
Grundlæggende må man forstå følgende i forbindelse med programmening alt er muligt.. Og svaret er selvfølgelig ja.
Men du skal regne med at skulle ind i hovedsystemet af Windows
a) Pga. det sandsynlig er en forudsætning af installonen færdig, inden dit program sender informationerne opsætningen ind i programsystemet.
a.1) Dog kan du her blive begrænse af et andet problemer, hvis indstillinger du ønsker dit program skal opsætte lægger i en lukket database, hvis databasen er underlagt adgangskontrol. Eller er skrevet i et særlig format.
b) Den næste forudsætning der er for at opnået det du vil er af du ved 100%, hvordan standarderne skal se ud, eller hvor de er gemmet.
Hvis svaret er ja på spørgsmålene kommer den næste store problemstilling. At kunne skrive i Windows hovedsystemet KAN skade computeren og medføre at computeren SKAL geninstalleres. Og det er ikke anbefalet at starte med udviklingen i selvet system.
c) Det næste jeg personligt vil råde dig til at overveje, hvad vil du sige til at et program bestemte indstillingerne for dig? Personligt ville jeg løbe langt væk.. Men selvfølgelig kan din ide, være nødigt i nogle sammenhænge.
d) Det næste problem du skal kunne løse er, hvis programmet skal hentes fra nettet og installere på computeren i igennem programmets egne instationprogrammet, hvad så hvis brugeren vælger en anden installionmappe? Og her kommer vi tilbage til Windows-systemet, hvis den problemstilling skal kunne løses... Dog er dette også muligt.
e) Noget andet i forbindelse med jura og dit ønske - Faktisk kan du ikke undtage brugeren at gennemføre det normale setupprogram, pga. af godkendelsen af sluterbrugeraftalen, da den normale vil indehold logoer, navne, og andet som er underlagt ophavsret.
Derfor kan løsningen med at skrive et støttesetupprogram ikke bruges...
f) Derfor vil min personlig løsning på dit ønsket været, at lave et program som henter programmerne, åbner setupprogrammerne til program. Og i programmet lavde en krappe; (button) som brugeren kan klikke på når denne proconen med installonerne er færdig som sender de ønske indstillinger til de forskellige problemer.
g) Og her er det så bare en spørgsmål om, hvordan indstillingerne skal indsættes i forhold til de forskellige programmer. Og da det ikke er lige er til at svare på uden kendskab til de programmer som du ønsker indstillinger SKAL sendes til, kan jeg desværre og sandsynligvis ingen andre svare på, hvordan en kode skal se ud. Men jeg vil gerne give dig eksampel på koder, hvis du her i forumet vil beskrive hvilke programmer, du ønsker indstillingerne skal sendes.
Med venlig hilse Zakarias Sørensen - datalogistudsende, Aarhus Universet; (1.år)
PS: Jeg underskylder stavefejlene, men jeg er desværre ordblind.