Program fejl...

Tags:    c++ c++

Hej!

Jeg er nybegynder med C++...
Jeg har lavet et lille program i Borland C++ Builder 6 (Trail)...
På min computer virker programmet fint, men hvis jeg installerere/kopiere programmet over på andre computere kommer der en fejl:

--------------
KOMPONENTEN BLEV IKKE FUNDET
Dette program kunne ikke starte, fordi vcl60.bpl ikke blev fundet. Problemet kan muligvis løses ved at installere programmet igen.
--------------

Hvad kan denne fejl skyldes, og hvad gør jeg for at løse den???
Det er jo lidt irreterende da jeg vil lægge alle de programmer jeg laver, ligge dem ud på mit website... så skulle det jo gerne virke når brueren/kunden downloader programmet...



Mvh. Frank Andersen



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når du linker dynamisk får du diverse standarddele af programmet i dll og bpr filer. Dermed bliver exe-filen mindre. Til gengæld skal du også distribuere de andre filer. Men hvis du distribuerer mange programmer kan det være en fordel af have små exe-filer. De dll og bpr filer der skal bruges kan enten kopieres ind i samme katalog som exe-filen eller placeres et sted hvor Windows kan finde dem.

Alternativt kan du linke statisk. Vælg Project|Options. I fanen Linker fjernes markeringen i "Use dynamic RTL". I fanen Packages fjernes markeringen i "Build with runtime packages". Nu linkes det hele ind i exe-filen og det er derfor nok at kopiere denne.




Hej
Det er ikke nok at lægge exe filen ud på din hjemmeside. Det program du laver skal du lave en instalations fil til. Det lyder måske dumt, men sådan er det når man anvendet dll filer (Dette er tilfældet med mindre man slå det fra i kompileren).

Jeg bruger selv MS Visual Studio, og her er der en valgmulighed at man kan slå projektet over i en mode hvor det kompileres statisk (Linker til en exe fil der ikke anvender dll). Prøv først at se om du kan sætte noget i kompileren således at din fil bliver kompileret statisk.

(Hvis filen blot skal flyttes fra en kompiler til en anden, så geninstallere kompileren det er nemmest.. Ellers find filen og ret fejlen)....

Hvis du ikke kan vælge at kompilere dit projekt statisk, så må du bruge et install sheld til udgive dit program. Så evt. på internettet hvordan. Virker på samme måde som hvis man installere et MS produkt.....

Best Regaards
Janus S. Andersen

*** Livet er smukt ***



Hej
Det er ikke nok at lægge exe filen ud på din hjemmeside. Det program du laver skal du lave en instalations fil til. Det lyder måske dumt, men sådan er det når man anvendet dll filer (Dette er tilfældet med mindre man slå det fra i kompileren).

Jeg bruger selv MS Visual Studio, og her er der en valgmulighed at man kan slå projektet over i en mode hvor det kompileres statisk (Linker til en exe fil der ikke anvender dll). Prøv først at se om du kan sætte noget i kompileren således at din fil bliver kompileret statisk.

(Hvis filen blot skal flyttes fra en kompiler til en anden, så geninstallere kompileren det er nemmest.. Ellers find filen og ret fejlen)....

Hvis du ikke kan vælge at kompilere dit projekt statisk, så må du bruge et install sheld til udgive dit program. Så evt. på internettet hvordan. Virker på samme måde som hvis man installere et MS produkt.....

Best Regaards
Janus S. Andersen

*** Livet er smukt ***


Tak for svaret...
Kan du forslå et godt program til at lave en setup med???

Mvh. Frank Andersen[Redigeret d. 22/04-03 18:49:08 af Frank Andersen]



t