Program fejl...

Tags:    c++ c++

Hej!

Jeg er nybegynder med C++...
Jeg har lavet et lille program i Borland C++ Builder 6 (Trail)...
På min computer virker programmet fint, men hvis jeg installerere/kopiere programmet over på andre computere kommer der en fejl:

--------------
KOMPONENTEN BLEV IKKE FUNDET
Dette program kunne ikke starte, fordi vcl60.bpl ikke blev fundet. Problemet kan muligvis løses ved at installere programmet igen.
--------------

Hvad kan denne fejl skyldes, og hvad gør jeg for at løse den???
Det er jo lidt irreterende da jeg vil lægge alle de programmer jeg laver, ligge dem ud på mit website... så skulle det jo gerne virke når brueren/kunden downloader programmet...



Mvh. Frank Andersen



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når du linker dynamisk får du diverse standarddele af programmet i dll og bpr filer. Dermed bliver exe-filen mindre. Til gengæld skal du også distribuere de andre filer. Men hvis du distribuerer mange programmer kan det være en fordel af have små exe-filer. De dll og bpr filer der skal bruges kan enten kopieres ind i samme katalog som exe-filen eller placeres et sted hvor Windows kan finde dem.

Alternativt kan du linke statisk. Vælg Project|Options. I fanen Linker fjernes markeringen i "Use dynamic RTL". I fanen Packages fjernes markeringen i "Build with runtime packages". Nu linkes det hele ind i exe-filen og det er derfor nok at kopiere denne.




Hej
Det er ikke nok at lægge exe filen ud på din hjemmeside. Det program du laver skal du lave en instalations fil til. Det lyder måske dumt, men sådan er det når man anvendet dll filer (Dette er tilfældet med mindre man slå det fra i kompileren).