Mobilen viser vej

Tags:    it-nyheder

Til foråret lancerer Nokia en ny mobil N95 med GPS. Kortlæsning bliver en integreret del af mobilen, men selve kortet er man nødt til at streame ned over mobilnettet.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29261



Hold da op. Chippen vil koste ca. 23 kr at fremstille men alligevel er prisen på mobillen rimelig meget i top. Hved godt det også betyder stor skærm, memory. Og så ved jeg selvfølgelig ikke hvad mobillen ellers kan. Men alligevel ;) Dyrt!



Der er nok også en pæn forskel på hvad chippen koster i sidste ende, og hvad udviklingen har kostet alt i alt ;)



Med high-end produkter er der ikke nødvendigvis nogen sammenhæng mellem fremstillingspris og salgspris.

Coca-Cola er mange gange dyrere end en discount Cola, men de koster stort set det samme at fremstille. Selv med Coca-Cola er der stor forskel, i Bilka kan man ofte købe 1,5 liter til 10,- i en automat koster 0,5 liter som regel 16 kr.

Prisen er sat efter hvad folk vil betale.



Du har ret Thomas. Har ikke tænkt på at den nye teknologi nok har været utrolig dyr at udvikle. Men alligvel syntes jeg nu det er en høj pris. Men tja som sagt jeg hved jo ikke hvad der er i mobillen. N-serien pleger også at være den dyre serie. ;)

Bertel Branders: ja selvfølig, men så meget kan det da heller ikke være man tager udover fremstillingsprisen for varen. Nokia skal jo kæmpe med alle de andre telefonselskaber. Coca-Cola har til gengæld næsten monopol på markedet hvilket gør at de jo kan stige deres pris en hel del.



Til gengæld bruger Coca cola MANGE penge på reklame. Nok mere end produktions-prisen;)


Edit: Hvor ligger den Bilka?:bounce::P



Indlæg senest redigeret d. 06.12.2006 19:56 af Bruger #4479
Ja, der er konkurrenter til Nokia, men på high-end markedet er det ikke prisen man konkurrer på, det er design, features, holdbarhed, design, osv.
Dem der køber disse telefoner er ret ligeglade med om de koster 3000 eller 4000.



t