Pladeselskaber overvejer at droppe kopibeskyttelse

Tags:    it-nyheder

Pladeselskaberne har haft begrænset succes med at tilføje kopibeskyttelse til online-musikken. I øjeblikket overvejer de i stedet at sælge mp3-filer uden nogen form for beskyttelse.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29314



YEEEES. Det håber jeg fanme. Er trat af kopispæring. Det er en indskrænkelse af ens frihed.

Bliver musikken solgt uden kopispæring vil jeg måske igen overveje om man bør købe over nettet!



Shafh det er ikke en indskrænkelse. Den beskyttelse er der af en grund. Du køber ikke en plade når du går ned i butikken og betaler for den. Du betaler for rettigheden af at lytte til den. Intet andet. Du ejer ikke pladen. Du har kun rettigheden til at høre den.



Shafh det er ikke en indskrænkelse. Den beskyttelse er der af en grund. Du køber ikke en plade når du går ned i butikken og betaler for den. Du betaler for rettigheden af at lytte til den. Intet andet. Du ejer ikke pladen. Du har kun rettigheden til at høre den.

Men man kan ikke altid høre musikken når der er kopispæring...



Shafh det er ikke en indskrænkelse. Den beskyttelse er der af en grund. Du køber ikke en plade når du går ned i butikken og betaler for den. Du betaler for rettigheden af at lytte til den. Intet andet. Du ejer ikke pladen. Du har kun rettigheden til at høre den.


Ganske vist er det sådan loven fungerer, men det er stadig en indskrænkelse af friheden.

Det er også ulovligt at gemme CD'en i tasken og gå ud af butikken uden at betale, men det er stadig en indskrænkelse af friheden.

Det man skal diskutere er, hvorvidt det er ok at indskrænke friheden overhovedet, og i hvilke tilfælde.

Shafh mener at det i dette tilfælde ikke er iorden at indskrænke friheden. Ikke at han har misforstået gældende lovgivning.

Husk på, at bare fordi loven siger noget, må man godt sige, man er uenig. Det er ikke loven der bestemmer. Det er den fælles enighed om det loven siger, der bestemmer.



Niklas.
Jo jeg betaler for pladen i fysisk stand, men selvfølgelig er det dyre ved pladen jo rettighederne.

Men altså. Køber du en cd i en butik så er der jo heller ikke nogen kopisikring på. Du kan uden nogen problemer brande et kopi af den. Men det kan du måske ikke lige med musik du har købt over nettet. Vært fald kan det tage lang tid at konverterer filerne så jeg kan få dem over på min mp3-afspiller.
Det er da et forsøg på at krænke ens frihed. Det er jo ikke alle der kan fixe det sådan at de kan komme på mp3-afspilleren, og så tager det jo også lang tid, hvilket jæger mange bort!



t