Døde kunstnere kræver flere penge for musik

Tags:    it-nyheder

Den britiske musikindustri har indrykket en annonce hvor 4.000 kunstnere kræver at copyright-fristen for musik skal forlænges til 95 år. Men flere af kunstnerne har været døde i adskillige år.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29339



Det er jo usmageligt, sæt den ned til 30 indtil de lærer at opføre ordentlig.




Ej 80 syntes jeg er iorden. Det er jo en almindelig leve alder for et mennelske. Jeg syntes nemlig det er i orden at man kan have copyright på sine mesteværker hele sin levetid.

Måske 70 år :D



Jeg kan sagtens tilslutte at kunstnere bør have copyrigth på deres værker så længe de lever, men behøves det at være et fastsat årstal?

det andet her er misbrug af afdøde kunstnere blot fordi de stadig kan tjene penge på dem!! om det er i orden at de stadig tjener penge på dem, vil jeg ikke kommentere, men den metode hvormed de forsøger at kunne tjene yderligere er kortsagt usmagelig.

//Troels



Ja ja. Men 30 år er det ikke i underkandten. Jeg syntes det er i orden. Men det er jo rigtig at det misbruges.



hvis det funger ligesom i Danmark, så er årstallen copyrigten efter kunsternes død, f.eks i Danmark har ne kunster stadig copyrigt på sit værk 70 år efter sin død, altså to levetider.





t