FileEdit i Borland C++ Builder

Tags:    c++ asp

Hej!!!

Jeg er ved at lave et lille program...
Jeg har lavet min egen "stifinder"... Jeg er jo kun nybegynder så det er jo ikke store ting jeg laver...

Jeg har lavet en FileListBox (Win 3.1 > FileListBox) I Object Inspectoren er der, når FileListBox1 er markeret, er der forskellige indstillinger jeg kan lave... Der er bla. en der hedder FileListBox...

Nu kommer spørgsmålet:

Hvad er en FileListBox og hvordan kan man få den til at virke? (der er jo en popdownmenu)

Mvh. Frank Andersen...




6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
FileEdit er en property i TFileListBox der angiver hvor navnet på den markerede fil skal vises. Placer en TEdit på samme form som din TFileListBox og sæt FileEdit til navnet på din TEdit. Navnet på den fil du marker i din TFileListBox vil nu blive vist i den TEdit.




Hej Frank,

En filelistbox (som jeg kender den fra Delphi, som ligeledes laves af borland), er en box med alle filerne i den pågældene mappe.
Komponentet kræver oftest en "drivecombobox", for at vise noget..
sådan er det i hvert fald i Delphi. (Ellers viser den kun de filer der i samme mappe som filen).

Med venlig hilsen
Ken Christensen



ARH LORT...
SORRY SORRY....

Det jeg mente var en FileEdit (som nævnt i overskriften)
FUCK hvor er jeg dum... kom åbenbart til at skrive forkert...

Men hvordan laver jeg sådan en FileEdit???


Mvh. Frank Andersen



Hej Frank,

hehe :]
ved jeg desværre ikke, da det ikke hører med i Delphi (Så vidt jeg ved..)

Med venlig hilsen
Ken Christensen



FileEdit er en property i TFileListBox der angiver hvor navnet på den markerede fil skal vises. Placer en TEdit på samme form som din TFileListBox og sæt FileEdit til navnet på din TEdit. Navnet på den fil du marker i din TFileListBox vil nu blive vist i den TEdit.


Hvor finder jeg så lige den TEdit??? Jeg har prøvet at lede, men uden resultat...

Mvh. Frank Andersen



TEdit ligger under "Standard"-komponenter mellem TLabel og TMemo.




t