Lad robotten køre din bil

Tags:    it-nyheder

Inden 2030 sidder der en robot bag rattet i din bil, spår amerikansk fremtidsforsker.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30109




Det er meningen, at robotbilerne i første omgang skal testes i krigszoner og katastrofeområder.


...hvorfor det?




Det er meningen, at robotbilerne i første omgang skal testes i krigszoner og katastrofeområder.


...hvorfor det?

Jeg tror ikke de skal testes, men derimod bruges. Men det undrede også mig først, men tror de har skrevet fejl:)



Tror måske vis jeg er ærlig at 25 år måske er en del for lidt tid, vdr robotbiler. Dete er sku ikke let. Hvis alle biler kørte på skinner kan vi tale om det. Men uden snakker vi altså om nået som er sindsyg advanceret. Og når jeg kigger vor mange fejl bil-gps gør nu til dag (ved godt der sker noget på 25 år), så tvivler jeg altså en del. Og så skal man altså også tænke på hvor meget der skal laves om i samfundet hvis dette skal sættes i værk. Og btw. 46 meter er ikke nok at kikke, hvis man skal kunne nå at bremse inden man rammer en mur eller lignende!



Jeg vil ikke mene 25 år er for kort tid. Man har allerede idag flere velfungerende prototyper derude. Jeg har dog kun hørt om nogen, der kan køre på større velafmærkede veje, eksempelvis motorveje. Jeg tror ikke der vil gå så mange år før de første computerstyrede biler er i serieproduktion, omend de måske ikke kan køre én fra dør til dør.



t