Gode guides til c/c++?

Tags:    c++ c++

Hi there!

Jeg er skal til at starte med at lære at programmere, men jeg kan ikke lige finde nogen guides på nettet desværre :/ jeg søger noget i stil med www.html.dk 's guide til forskellig hjemmeside programmering, da jeg synes deres måde at fortælle på er rigtig god. Det kan også være du/i kender nogle gode bøger? bare fyr løs :)

Mvh. Kent Sørensen


Give me a break. Jeg er ny i det her :)



9 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hi there!

Jeg er skal til at starte med at lære at programmere, men jeg kan ikke lige finde nogen guides på nettet desværre :/ jeg søger noget i stil med www.html.dk 's guide til forskellig hjemmeside programmering, da jeg synes deres måde at fortælle på er rigtig god. Det kan også være du/i kender nogle gode bøger? bare fyr løs :)

Mvh. Kent Sørensen


Give me a break. Jeg er ny i det her :)


www.cplusplus.com er rigtig rigtig god efter min mening.
Inde under Documents->The Cplusplus.com Language Tutorial (US) er der en rigtig god guide, der, selvom den er på engelsk, skulle være til at forstå.[Redigeret d. 28/04-03 18:51:07 af TheCup]



I den lokale bogbutik kan du få et billigt hæfte/bog der omhandler at begynde på C++. Den giver en introduktion omkring de mest grundlæggende principper i c++ den hedder C++ er skrevet af Chris Jamsa og udgivet af IDG bøger. En god side på netteet er http://www.gametutorials.com/Tutorials/tutorials.htm hvor der er nogle grundige tutorials der er sigtet mod totale nybegyndere, titlen på den er "Tal til mig som om jeg er 3 år gammel" det vil sige tutorials der starter helt fra bunden. Der er både tutorials for C og for C++

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)[Redigeret d. 28/04-03 19:25:52 af Brian Hvarregaard]



Først og fremmest skal du have en god editor + compiler, i et brugervenligt miljø.
Start med at downloade dev-c++ fra www.bloodshed.net

Når du skal compile din source-code til en exe-fil, som kan køres, skal du bruge CTRL+F9.

En rigitig god www.html.dk-lignende c++ tutorial kan du få her:
http://www.cprogramming.com/tutorial.html





Og forresten:

Den store forskel mellem C og C++ er, at C++ er objekt-orienteret.
For at et sprog kan være objekt-orienteret skal det opfylde følgende krav:

1. Polymorphysm (eller på ægte dansk, polymofisme).
2. Arv.
3. Klasser.

Tænk på objekt-orienteret programmering som en bil:
Vi laver en klasse som hedder Bil. Under bil, har vi en masse variabler, som kan være hjul, rat, farve etc. Variabler af en klasse er objekter.

Så laver vi en anden klasse, der hedder Ford. Men nu vil vi ikke til at definere både hjul, rat, farve etc. så vi arver simpelthen fra klassen Bil. Ford arver nu egenskaber fra Bil.

Polymofisme betyder, at det kan antage forskellige former. Hvem siger, at den SKAL være en bil? Dvs. at den dynamisk kan antage flere former, fra at være en bil til at være en cykel.



Siden du ved så meget om c++ kunne du så ikkelave en dansk tutorial til os nybegyndere/idioter til c++ ?
det ville være fedt hvis der var en eller et par stykker af jer proffer/nørder som ville lave en fed og omfattende tutorial som vi andre kunne bruge.

der er allerede en her på udvikleren som hedder c++ fra bunden del. 1 - 5 (tror jeg nok den hedder) men det er bare en oversættelse af en engelsk, (selvom den er virkelig god! ) men det ville være fedt hvis der var nogle som gad sætte sig ned og så lave en fed c++ tutorial !!!!!!!!!!!!

plz man der er sku andre end jer som også gerne vil lære at programmere !

plz ! plz ! plz ! plz ! plz ! plz ! plz ! plz ! plz ! plz ! plz ! plz ! plz ! plz !



Jeg takker mange gange og jeg kigger løs på de 2 links :)
hmm... jeg er lidt newbie... Hvad er de store forskelle på c og c++? jeg ved at C var det første men... hvad er foskellen?



Jeg takker mange gange og jeg kigger løs på de 2 links :)
hmm... jeg er lidt newbie... Hvad er de store forskelle på c og c++? jeg ved at C var det første men... hvad er foskellen?


For det første blev C++ udviklet af danskeren Bjarne Stoustrup :)
For det andet er C++ objekt-orienteret i modsætning til C, dvs. at du bl.a. kan bruge classes.
For mere information kan du prøve at søge på www.google.com med søgeordene: "difference between c and c++", der skulle gerne komme et par resultater. Jeg har desværre ikke selv tid til at finde et par eksempler nu, smutter i seng :)



Og forresten:

Den store forskel mellem C og C++ er, at C++ er objekt-orienteret.
For at et sprog kan være objekt-orienteret skal det opfylde følgende krav:

1. Polymorphysm (eller på ægte dansk, polymofisme).
2. Arv.
3. Klasser.

Tænk på objekt-orienteret programmering som en bil:
Vi laver en klasse som hedder Bil. Under bil, har vi en masse variabler, som kan være hjul, rat, farve etc. Variabler af en klasse er objekter.

Så laver vi en anden klasse, der hedder Ford. Men nu vil vi ikke til at definere både hjul, rat, farve etc. så vi arver simpelthen fra klassen Bil. Ford arver nu egenskaber fra Bil.

Polymofisme betyder, at det kan antage forskellige former. Hvem siger, at den SKAL være en bil? Dvs. at den dynamisk kan antage flere former, fra at være en bil til at være en cykel.







[Redigeret d. 07/06-03 15:44:16 af Mads]







t