Visual Studio.NET og C#

Tags:    c#

Hej allesammen!

Jeg er her primært pga. et formål: Lær Visual Studio .NET med C# som grundlæggende programmeringssprog.

For at sige det ærligt, jeg er virkelig programmeringsspasser, dvs. kan bare ikke programmere. Men det paradoksale er, at jeg læser på en IT uddannelse, hvor det at kunne programmere er en selvfølge.

Jeg har en mørk baggrund i C++ som jeg aldrig lærte at mestre, og det irriterer mig stadig den dag i dag.

Det positive er til gengæld, at jeg er en dygtig analytiker, og har "udviklet" mange programmer med UML/UP. og kender til objekt orienteret programmering. Men problemet ligger i realiseringen. Derfor er det typisk andre der har programmeret slutproduktet.

Som sagt ønsker jeg at lære .NET(C#), men også XML, ADO.NET og ASP.NET senere hen.

Problemet ligger i, at alle de bøger jeg har finder, går ud fra at man kan programmere, og at dette nye sprog "bare" er et andet sprog man vil lære. Og alle dummies bøgerne starter godt, men mister fokuset undervejs.

Så kort og godt, det jeg prøver på at spørge er: Kan nogen anbefale mig 1 eller 2, eller 3 bøger for den sags skyld, der virkelig giver en grundlæggende indgang til Visual Studio .NET og C#? (Og må meget gerne også belyse XML, ADO.NET og ASP.NET)

Tusind tak på forhånd!

Visual C# 2005 Step by Step af John Sharp har jeg haft meget glæde af.

Hvis du skulle få interesse i C, så kig på bogen "turbo-C" den har jeg dælme lært meget af.

John Sharps bog indeholder både en sjat programmering, men bygger mest API-delen af C#. Den indeholder både noget om ASP.NET og ADO.NET

Med hensyn til XML så kommer det helt automatisk løbende.

Hvis du er dygtig til at udvikle via UML/UP, så var det måske en idé at kombinere dine "studier" med et program som f.eks. Rhapsody for C++.

Der er du sparet for stort set al syntaks, men du kan stadig udvikle stærke og brugervenlige programmer og teste dem i forskellige miljøer.

Hej,

tak for feedback.

Ok jeg skal prøve at skaffe den. Jeg har lånt Programming C#, men synes også at den hopper ud i det med det samme - ikke så fedt :S

Indlæg senest redigeret d. 04.03.2007 10:39 af Bruger #11423
t