Hvad laver man typisk i c/c++?

Tags:    c++ c++

Jeg har ikke den store idé om hvad forskellen er på de forskellige sprog er, og hvorfor man måske foretrækker c/c++ frem for delphi. Hvorfor vølge hvilket sprog? hvad bruger man typisk de forskellige sprog til altså hvilke type programmer?

Mvh. Kent Sørensen


Give me a break. Jeg er ny i det her :)



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Valget af et sprog sker typisk ud fra nogle overvejelser. De typiske overvejelser kan være, hvilket sprog er bedst til den opgave jeg vil løse, samt hvilket sprog kan jeg, og gider jeg så sætte mig ind i et nyt sprog. Den sidste grund er væsentlig da det ofte er den man støder på blandt udviklere der kan et enkelt sprog. I sidste ende bruger man Object Pascal (Delphi er programmet man programmerer i, mens sproget hedder Object Pascal) og C/C++ til de samme ting, og det ene sprog er ikke bedre end det andet, det er et spørgsmål om hvilket sprog man føler sig bedst til pas med at bruge, samt hvilket sprog man kan i forvejen. Fra starten af blev Object Pascal udviklet kun til undervisningsbrug for at lære studerende principperne bag programmering, således de bagefter kunne bruge andre sprog. Det betød også at man udviklede et sprog der var mere simpelt end de daværende/nuværende sprog (Object Pascal). Object Pascal giver nogle begrænsninger i et vist omfang som fx. C/C++ ikke giver, men samtidig er det omvendte også gældende. Man kan sige at C/C++ bliver brugt til microprocessorer og det gør Object Pascal ikke, det er vist lige den forskel jeg kan komme i tanke om. Ellers bruges begge sprog til at udvikle programmer, spil, komponenter og meget andet.... Men igen man "burde" vælge det rigtige sprog til den rigtige opgave.....

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



User
Bruger #295 @ 29.04.03 00:09
Jeg har ikke den store idé om hvad forskellen er på de forskellige sprog er, og hvorfor man måske foretrækker c/c++ frem for delphi. Hvorfor vølge hvilket sprog? hvad bruger man typisk de forskellige sprog til altså hvilke type programmer?

Mvh. Kent Sørensen


Give me a break. Jeg er ny i det her :)


C/C++ blir mest brugt til at lave operativsystemer, samt diverse drivere til de forskellige systemer.
Hele Linux kernen er programeret i C.

Mvh. Jørn



C/C++ blir mest brugt til at lave operativsystemer, samt diverse drivere til de forskellige systemer.
Hele Linux kernen er programeret i C.

Mvh. Jørn


Det er jeg godt nok ikke enig i.

Hvis man siger, hvilket sprog laver man oftest operativsystemer i, så vil svaret ganske rigtigt være c++.
Men det er da ikke det man bruger c++ mest til, som om man oftest laver operativsystem end fx almindelige applicationer. Der er noget der hedder Visual C++ .. ikke så forskelligt at lave RAD i som fx Delphi eller Visual Basic.
Mon ikke der laves flere applicationer i c++ end der laves operativ systemer og drivere ?!?

Men hvad, et diffust spörgsmål må vel give at uklart svar.



Jeg har ikke den store idé om hvad forskellen er på de forskellige sprog er, og hvorfor man måske foretrækker c/c++ frem for delphi. Hvorfor vølge hvilket sprog? hvad bruger man typisk de forskellige sprog til altså hvilke type programmer?

Mvh. Kent Sørensen


Give me a break. Jeg er ny i det her :)


Jeg vil nok mene det er 100% op til dig selv! Sprogene kan vel stort set det samme, alt efter hvordan du vælger at udnytte dem.

- FreaK aka Marco

--
Learn to live with it, or die with it...



Tak for de gode besvarelser :) jeg kaster mig nok bare skødesløst ud i c++ :P



t