YouTube blokeret for majestætsfornærmelse i Thailand

Tags:    it-nyheder

Google nægter at fjerne et videoklip fra YouTube, som Thailands regering mener gør grin med deres konge.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30647



Syntes lande som Thailand og Kina har nogle problemer vdr. deres store brug af blokering af hjemmesider.

Hvornår bliver mon internetbrugerne trætte? Kan de virkelig lide deres diktatur? :S



De har ikke prøvet andet. Så nej. Elsker du ikke Danmark?



Ehm om jeg elser Danmark? Nej det gør jeg selvfølgelig ikke!

Danmark er en nationalistiske lille land, men en efter min mening næsten "facistisk" regering, som udover at jorder de fattig og udlændinge og smadre andres lande, også er ved at sætte vores finansøkonomi ud af kurs! Et land som sammarbejder med Bush og Blair!

Men selvfølgelig det kan jeg sige om alle lande, og jeg ser selvfølgelige også positive i Danmark såsom, ehm... Ja vi har jo den lille havfrue - og den er jo smuk!



He he. Dette indlæg får jeg sikkert tussinde af kommentarer ved.



Sætte vores finansøkonomi ud af kurs? Vi var vel sjældent været så rige og gældsfrie som vi er netop nu? Om du vil give regeringen "skylden" for det må være op til dig, men faktum er jo at de har siddet der nogle år efterhånden, så helt uden indflydelse har de jo næppe været.

Hvorfor mener du i øvrigt at de jorder de fattige? Fordi de ikke smider om sig med bistandshjælp der er flere tusinde kroner højere end hvad man kan tjene ved at have et simpelt job, til Gud og hver mand?

Let's face it: Danmark er et land med meget få problemer, og alt i alt har vi det glimrende - der er altid plads til forbedringer, men det er sgu nok svært at undgå. Hvis du mener at du selv kan gøre det bedre, så er du jo så heldigt stillet at du kan indflydelse ved at blive politiker. Held og lykke :)

Mvh.

Kasper (TSW)



... Jeg ville så men bare have Shafh til at sige, "Jeg elsker Danmark", hvor efter jeg så ville svare "Nej det må du ikke. Du har levet her hele livet, så begynd at had det fordi den har en forkert regering", men det gør han jo så allerede, så nu vil jeg sige lige det modsatte. Pointen er den samme. Shafh, begynd at elsk vores finansøkonomi, regering og bistandshjælp!! Elsk det. Jeg befaler dig.
Det er jo ikke så nemt at begynde at tænke Rasmus modsat om noget man har levet i hele livet. Derfor er det faktisk svært for mange at se sig selv leve på en anden måde. Vi, os, USA, Éngland og Frankrig stopper jo nærmest demokrati ned i deres hals. Med ordet deres mener jeg, alle de lande som vi har indvaderet i årenes løb. Med vi, mener jeg både USA, Frankrig, Danmark og England som en samlet enhed eller som enkle lande. Vi elsker jo vores demokrati. Vi elsker det så højt at vi vil sende vore landsmænd i krig for det og give deres liv for det. Det er fordi vi mener at det er det rigtige, som Carl Marx, Lenin og Stalin mente om (næsten rene) den rene kommunisme. Det bliver svært at overbevise de fleste andre om at de har levet deres liv forkert. For i deres øjne er det jo meget rigtig det de gør. De har lært at leve med frygt, soldater og aflytninger. Bagmandspoliti og terror. I vores øjne er det noget gris, men for dem er det hverdag. Og det farligste man kan gøre er at tage hverdagen og de "trygge omgivelser" fra den menige mand og sætte ham ud i noget som han ikke aner hvad er og siger til ham "Nu skal du tro på det vi siger, på det politikerne siger. Og nej der vil ikke være mere aflytning og terror. Vi vil faktisk lave et system som lytter til dig og som ikke er korrupt". Det er jo som at love en dansker at øllerne altid vil være kolde. Sol eller i skygge. Man/vi tror simpelthen ikke på det.



Det jeg mener med at politikerne sætter vores finanspolitik ud af kurs er præcis som du siger, Kasper, at vi jo aldrig har haft det det bedre. Men det er altså ikke bare godt. Vi er på kanten til en overophedning, og hvis politikerne ikke gør noget så vil ende med at opnå inflation. Men hvad gør politikerne? Venstre indfører skattestop, så forbruget stiger og derfor også efterspørgsmål.

Jo vi jorder de fattige! Ifølge Susanne Nysten som er chef for socialrådgiverne i Roskilde så er Kontanthjælpen på kr. 11.904 kr pc. måned, før skat. Og det er altså kun knap nok penge til at kunne leve af. Men vi kan da vel godt blive enige om at vi ikke gør noget for at få folk i arbejde, men det er efter min mening ikke noget der gør synnet på Danmark meget bedre!

Danmark er et land med meget få problemer ja, men hvorfor? Fordi vi er rige? Men socialt har vi da stadig problemer. Dem oplever vi bare ikke, da vi let kan lukke vinduerne, og medierne ikke oplyser om den - hvorfor skulle de?

Men ej det ej bare min egen mening. Men udover det syntes jeg altså bare landet er utrolig ensformigt. Vores jord er fladt, og det fedeste vi kan præsterer er en lille jernfigur på en sten, og et kongehus som mere minder om et moderne følg-med-i-folks-liv tv show. Et utrolig regressiv og nationalistisk land.

Det er ikke fordi jeg jer Lennist, Stalinist eller Maoinist. De var jo alle digtater og imod demokratiet. Og udover det gik de jo alle ind for at "målet helliger midlet", hvilket forklare det hemmelige politi, og alle drabene under den kommunistiske revolution. Det er jo noget der minder meget om Danmark hvis man tager Terrorlovgivningen i betragtning!



Jeg kan høre at du åbenbart har taget en længerevarende uddannelse inden for statsøkonomi, så jeg tør slet ikke gå i gang med at battle dig på det punkt ;). Mht. Venstre's skattestop så er det jo ikke just noget nyt - om de skal til at gøre noget ved vores forbrug tør jeg ikke udtale mig om.

Mht. kontanthjælp, hvordan kan du så retfærdiggøre at give mere end det til folk der ikke har et arbejde? Du skriver at de knap nok kan leve af det - det er ikke meningen at man skal kunne andet end lige leve af kontanthjælpen. Under den tidligere regering kunne det nærmest ikke betale sig at få et job med mindre det var velbetalt - når transport osv. var betalt, så gav det praktisk talt ikke mere at have et mindstelønsjob end at blive hjemme og se TV. Det holder jo for pokker ikke. Hvis man ikke VIL arbejde, så skal man ikke have mere end så man lige kan overleve. Hvis man ikke KAN arbejde så får man som regel andet end kontanthjælp, og det er fint.

Sociale problemer? Hvad snakker du helt konkret om? Jeg er ikke med :)

>Men ej det ej bare min egen mening. Men udover det syntes jeg altså bare landet er utrolig ensformigt. Vores jord er fladt, og det fedeste vi kan præsterer er en lille jernfigur på en sten

Vrøvl! Ja vores land er fladt, men det rummer også masser af gamle og interessante ting. Jeg er enig med dig i at Den Lille Havfrue måske ikke lige er det hotteste, men at sige at det er alt hvad vi har at byde på er latterligt. Danmark opfattes af mange udlændinge, både fra rige og fattige lande, som et super fedt sted. Nej vi har ikke nogen pyramider eller noget andet 8. vidunder, men der fra og så til at påstå at det er et røvsygt land er der sgu langt. Hvis du virkelig mener det, så bør du tage lidt mere rundt og kigge, eller måske bare indse at du baserer dine udtalelser på et meget tyndt grundlag!

>og et kongehus som mere minder om et moderne følg-med-i-folks-liv tv show.

Det er det jo udelukkende fordi folk stadig interesserer sig for at følge med i hvad de laver. At du ikke kan lide kongehuset er fint nok, men det er dem der godt kan lide det der skaber de tilstande - det er der næppe så meget at gøre ved. Personligt mener jeg at kongehuset fint tjenes ind igen.

>Et utrolig regressiv og nationalistisk land.

Undskyld mig, men hvad mener du med at det er et regressivt land? Jeg mistænker dig lidt for lige at have lært det ord og derfor bare har fyret det af, for jeg kan i hvert fald ikke rigtigt få din sætning til at give mening.

>Det er ikke fordi jeg jer Lennist, Stalinist eller Maoinist. De var jo alle digtater og imod demokratiet. Og udover det gik de jo alle ind for at "målet helliger midlet", hvilket forklare det hemmelige politi, og alle drabene under den kommunistiske revolution. Det er jo noget der minder meget om Danmark hvis man tager Terrorlovgivningen i betragtning!

Sikke da en omgang vrøvl. Jeg satser på at du er stærkt sarkastisk i ovenstående!

Mvh.

Kasper (TSW)



Mht. kontanthjælp, hvordan kan du så retfærdiggøre at give mere end det til folk der ikke har et arbejde? Du skriver at de knap nok kan leve af det - det er ikke meningen at man skal kunne andet end lige leve af kontanthjælpen. Under den tidligere regering kunne det nærmest ikke betale sig at få et job med mindre det var velbetalt - når transport osv. var betalt, så gav det praktisk talt ikke mere at have et mindstelønsjob end at blive hjemme og se TV.

Det er vist næppe tilfældet at den tidligere regering nærmest kastede penge efter arbejdesløse. Men ja, det er blevet skåret i hjælpen til det og med god grund. Under den tidligere regering var der en noget højere ledighed og det var derfor et problem for folk at finde arbejde. Det er ikke længere tilfældet og derfor vil man selvfølgelig gerne motivere folk til at tage et. Dog mener jeg ikke at det er hensigtsmæssigt at give folk så lidt penge at de skal kæmpe for at overleve. At der ikke er meget gevinst ved at tage et arbejde er jo ikke nødvendigvis fordi kontanthjælpen er for høj, det kunne også være fordi man skulle sætte en minimumsløn der var liiidt mere interessant.

Det holder jo for pokker ikke. Hvis man ikke VIL arbejde, så skal man ikke have mere end så man lige kan overleve. Hvis man ikke KAN arbejde så får man som regel andet end kontanthjælp, og det er fint.

I en del tilfælde er det gudskelov sådan ja. De ydelser er som regel bare heller ikke meget højere desværre.

Sikke da en omgang vrøvl. Jeg satser på at du er stærkt sarkastisk i ovenstående!

Vi er der ikke endnu, men det er da helt sikkert i den retning vi bevæger os, og med stormskridt i might add.



Danmark er en nationalistiske lille land
-
Eh? Nationalistisk land, ja.. Kan du nævne mig et der ikke er?

Men selvfølgelig det kan jeg sige om alle lande, og jeg ser selvfølgelige også positive i Danmark såsom, ehm... Ja vi har jo den lille havfrue - og den er jo smuk!
-
Ja, eller hvad med det faktum, at vi er et af de lande i verdenen, der betaler mest - procentuelt - udlandsbistand? Eller at vi rent faktisk har et af de eneste velfungerede velfærdssamfund i verdenen? Jeg kan blive ved!

Jo vi jorder de fattige! Ifølge Susanne Nysten som er chef for socialrådgiverne i Roskilde så er Kontanthjælpen på kr. 11.904 kr pc. måned, før skat. Og det er altså kun knap nok penge til at kunne leve af.
-
Når du siger vi jorder vores fattige, sammenholdt med dét, at bistanden blot er på 11.904 kr pr. måned, synes du så ikke selv du er lidt af en idiot? Kan du nævne mig andre lande, hvor der er så rig mulighed for at leve et liv selvom ens oprindelige liv af en eller anden grund stopper? Man kan blive fyret, og stadig leve ganske pænt (nuvel, man har ikke råd til fladskærms TV o.l.). Lad det nu lige være sagt: Bistand er ikke en levevej, det har det aldrig været, aldrig skullet været, og aldrig blive. Bistand er netop hvad ordet explicit lægger op til: En hjælp i en trængt situation. Som i øvrigt er alt for nem at udnytte, men det er en anden diskussion en anden gang.

Danmark er et land med meget få problemer ja, men hvorfor? Fordi vi er rige? Men socialt har vi da stadig problemer. Dem oplever vi bare ikke, da vi let kan lukke vinduerne, og medierne ikke oplyser om den - hvorfor skulle de?
-
Hvordan mener du vi har meget få problemer, hvis vi socialt har problemer? Tænker du på problemer med hjemløse? Er det problemer med arbejdsløshed? Hvad er det lige - socialt - vi har problemer med?

Men ej det ej bare min egen mening. Men udover det syntes jeg altså bare landet er utrolig ensformigt. Vores jord er fladt, og det fedeste vi kan præsterer er en lille jernfigur på en sten, og et kongehus som mere minder om et moderne følg-med-i-folks-liv tv show
-
Her kan jeg, for så vidt, følge dig. Vores landskab er ikke særlig bølget. Men det er det immervæk intet at gøre ved, og forhelvede, boede du i et bølget land ville det vel være træls i længden as well? For så vidt angår vort kongehus er jeg nu også 'modstander' af hele medieshowet, og muligvis endda også af kongehuset, men hey, der er intet der stopper mig fra at zappe væk fra DR1s hold eksperter, hvorfor klage over noget, der så åbentlyst gør en laaang række mennesker glade?

Et utrolig regressiv og nationalistisk land.
-
Når du snakker om at være reggresiv, går jeg ud fra du mener tilbageholdende? Strider det ikke netop mod det, at vi "blander" os i krige med Bush og Blair? At kalde Danmark regressiv, i disse dage, er vist idioti uden lige.

Og udover det gik de jo alle ind for at "målet helliger midlet", hvilket forklare det hemmelige politi, og alle drabene under den kommunistiske revolution. Det er jo noget der minder meget om Danmark hvis man tager Terrorlovgivningen i betragtning!
-
Tjaeh, for så vidt.. En del ting af den nye terrorpakke burde måske ikke være del af nutidig lovgivning, men du har vel intet at være bange for, hvis du ikke gør noget forkert? Og hvis du gør, så er det vel ikke for meget forlangt at du bliver fanget, vel?



>og et kongehus som mere minder om et moderne følg-med-i-folks-liv tv show.

:evil: Kongehuset er vores, Danmarks. Jeres. Din. Mit. Alles. EOD!! Som en lille reminder bringer de den klækkelige sum af 1 millard kr. ind i eksport hvert år. Ikke meget i forhold til hvad vi tjener i alt, men det er alligevel lidt. Vi brude være stolte over kongefamiliens evne til at sælge Danmark.



t