Hjælp med simple login

Tags:    php

Hej alle.

Jeg mangler noget hjælp.
Jeg har lavet en lille hjemmeside, og vil gerne gå videre med at lave et login til 1 person, men lige nu har jeg ingen anelse om hvad jeg skal gøre.

Jeg regner med at man kan lave den med 2 variabler, hvor den ene hedder $admin_user og $admin_pass

Kan man lave dem sådan at de bliver kodet også. Ved ikke så meget om det, men har hørt om det der md5 ?

Vil meget gerne have hjælp. Har søgt på google og kan intet finde om det. Kun med en MuSQL, men det vil jeg gerne vente med da jeg er nybegynder

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Et meget simpelt login system kan hentes fra: http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phppass/

Hvis du kun har passwordet liggende direkte i kildekoden, er md5 relativt overflødigt.

Ellers gøres det ved: $new_user_pass = md5($user_pass);

Men Jan S.' link er det bedste jeg endnu har set. Det var i sin tid det der lærte mig at lave loginsystemer, og mange loginsystemer jeg lavede efter det, baserede jeg direkte på koden fra linket. Kan meget varmt anbefales.

Det eneste ved det script er at den egentlig ikke krypterer. Da md5 ikke er kryptering.

Jeg kigger lige på de script, og prøver at skabe mit eget :)
Tak for hjælpen indtil videre.

Det script derinde kommer med en fejl:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at C:\\AppServer\\www\\l\\bruger.php:8) in C:\\AppServer\\www\\l\\bruger.php on line 30

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at C:\\AppServer\\www\\l\\bruger.php:8) in C:\\AppServer\\www\\l\\bruger.php on line 30

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\\AppServer\\www\\l\\bruger.php:8) in C:\\AppServer\\www\\l\\bruger.php on line 35

Indlæg senest redigeret d. 11.04.2007 15:22 af Bruger #11184
t