Login osv. Hjælp!!!

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg er i gang med at laven en hjemmeside, hvor det skal være muligt at man kan oprette en bruger oq så når man er logget på kan man gå ind i et forum og ens mailboks oq så skal man kunne skrive en tekst om sige selv, oq så skal der være et galleri hvor man kan oploade billeder og give kommentar til ,
da jeq ikke er så god til php ville jeq gerne hvis noqen gad lave det for miq, ? eller hvis det er en forstor mundfuld, så bare et link til hvor jeg kan lære det ,

Det jeg mangler er:
Login.php
(oq så alle de der andre til til at tjekke en bruger om det er rigtig kode og navn, oq så en side til at opretten en bruger på,)

Kalender.php
(og en side til hvor man som bruger kan skrive noget til den og den dag)

forum.php
(Det behøver endelig ikke være et rigtig forum, måsker mere et chat rum, hvor folk kan skrive online til hinanden, eller en gæstebog?)

post.php
(en indbakke til mail, hvor man skal kunne sende en besked til brugeren privat besked til brugeren)

Galleri.php
(hvor man skal kunne give kommentar og oploade billeder hvis man er logget ind.)

redigerprofil.php
(hvor man skal kunne skrive sit navn og alder og så en "fri tekst" hvor man skal kunne skrive om sig selv)

Det var lidt af en mundfuld, men hvis du bare kan en af tingene vil jeg meget gerne have den, oq hvis du kan flere ville det være rigtig dejligt!, Men kender du også et link til hvor man lære de her ting, oq ikke bare generelt om php komme det også godt bruges :b

På forhånd Mange mange tak !!

15 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har et login system uden: Galleri, post, Kalender og forum. jeg har lavet sådan at i nemt kan lægge Galleri, post, Kalender og forum ind i det. kontakt mig over msn, så kan jeg sende filerne til jer. og jeg vil godt hjælpe jer med resten, men jeg vil ikke love at i når det på en uge. (har al for meget fritid, så det går nok alligevel)

Indlæg senest redigeret d. 25.04.2007 19:14 af Bruger #10878
Woooaahh...

Med andre ord: Du vil have et fuldt funktionelt community site in-a-box løsning, gratis!
Hvis du er heldig kan du finde noget på google, hotscripts eller et helt tredje sted.

Start du hellere med at kigge på forskellige vejledninger. På dette site ligger der en pæn del som du kan bruge til at lære PHP fra.
Når du så støder ind i problemer, er jeg sikker på at folk her på sitet gerne vil hjælpe dig.

Skaf dig bogen Introduktion til PHP, MySQL Apache. Den startede jeg med. Et godt sted at starte. http://www.libris.dk/it_litteratur/oevrige_programmer/vis_produkt/shop/introduktion-til-php-mysql-og-apache/?cHash=3083c6cc5c

Hvis du starter ud, så vil jeg gerne give noget hjælp sammen med resten af PHP geeks :D, hvis du kan bruge if-else statements og connecte til en mysql database har du faktisk det der skal til at lave brugerlogin.

Indlæg senest redigeret d. 24.04.2007 21:32 af Bruger #6559
jo , men på hvad ?

Gå ind og læs alle begynder artiklerne, og mysql-artiklerne på denne side: http://phpartikler.dk
Efter det vil jeg gerne anbeafle denne artikel, hvor du lærer om sessions, og du lærer hvordan du lavet et loginsystem: http://udvikleren.dk/PHP/Article.aspx/87/

hmm... det nemmeste for dig ville nok være at kigge på et færdigbygget CMS system. Prøv at kigge på www.opensourcecms.com og se om der er ikke er noget du kan bruge der. Det du skal bruge finder du nok under "Portal (CMS)" menupunktet på siden.

Martin - man lære ikke noget af ikke at ville lære. Det du har over dig er simpelt slave arbejde, så hvis nu du starter med fx. og lave nogle af de vejledninger her inde, så burde du være klædt godt på til at lave det selv :)

Men husk og tænke på sikkerhed!

Hvis du har nogle problemer kan du jo så bare poste et sted, så er jeg sikker på der er mange der gerne vil hjælpe dig :)

Indlæg senest redigeret d. 25.04.2007 10:31 af Bruger #9485
alt det der er der jo ingen ben i, men som sagt er der nok ikke nogen der gør det gratis.

Ja, men der er ik så meget tid, skal have det op og køre om senest en uge , det er et rigtig stort site mig og noqen venner er i gang med, men da ingen af os kan php særlig godt, tænkte vi at der måske var en mulighed i at prøve at skrive ind her, :b

Martin k, Har du et link til hvor jeg kan lære det ?

De fleste biblioteker har den.

<< < 12 > >>
t