Mac-brugere mere kreative end Dell-brugere

Tags:    it-nyheder

Bruger du Mac bidrager du med stor sandsynlighed med langt mere til world wide web end hvis du bruger Dell. Det viser en ny undersøgelse.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1061



Dell er også mere til privatpersoner, som mest består af gamle damer og fattige folk, og skoler.



Det kommer an på om man har en Dell med Windows, eller en Dell med Linux. Hvis man i det hele taget har linux, så tror jeg generelt at man er mere kreativ!



>Dell er også mere til privatpersoner, som mest består af gamle damer og fattige folk, og skoler.

Sorry, men det er jo det rene vrøvl :). Jeg vil tro at Dell er en af de største leverandører af PC'er til firmaer i alle størrelser! Ja de sælger også til private, men jeg tvivler på at det er der deres primære fokus er, bare fordi de har reklamer i TV osv. :)

>Det kommer an på om man har en Dell med Windows, eller en Dell med Linux. Hvis man i det hele taget har linux, så tror jeg generelt at man er mere kreativ!

Øhm.. Okay? Linux er først nu ved at have et grafisk interface der kan matche det Windows og Mac OSX kan levere - vidner det om kreative programmører med fokus på kreative brugere? For mig at se er Linux brugere stadig primært folk der ynder at gøre ting via kommandolinjen, og det er sgu nok sjældent dem der laver de helt store grafiske websites med Flash og det hele :).

Desuden har det vel altid været alment kendt at rigtigt mange grafikere bruger en Mac, så jeg kan ikke påstå at denne nyhed kommer som et chok :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hmm jeg tror helt klart grunden til at Mac's brugere er mere kreative måske er fordi apple netop satser meget med at gøre Mac til et system der er helt fremme når det handler om grafik, videoredigering og musikredigering. Så på den måde er det jo klart at de er mere kreative.

Windows jeg jo langt mere kreativ, når den nok mere er kendt for at være en computer til tekstbehandling og spil. Eller måske, skal man sige, mere admen.

Men jeg vil da tro at Linuxes brugere er de mest kritiske, og aktive i debatter på nettet - men næppe kreative når vi snakker om musik og video med mere...



Jeg synes i allesammen kører på kreativisme som i at tegne. Der står af folk der bruger Mac *bidrager* mere til www end andre. Og bare fordi jeg bruger linux kan jeg ikke se hvordan det skal gøre mig en dårligere php-koder end hvis jeg kodede i Windows eller Mac.



Jeg vil gerne kunne argumentere mod at en rimelig stor del af de brugere som benytter linux er "computer-nørder". Det er vært fald vel næppe bedstemoren, som selv vælger at skifte over til linux. Næ, det er noget som måske mere eller mindre godt kan lide at nørde med det. Derfor mener jeg også at de kan finde ud af at bruge internettet, og derfor måske meget ofte aktive på blandt andet forums med mere.
Måske kunne man forestille sig at en linux bruger måske oven i købet måske støttede andre open-source procjekter på en eller anden måde. Enten ved Wikipedia, eller linux-forums?



t