Rejseplanen nu til mobilen

Tags:    it-nyheder

Ruteplanlæggeren Rejseplanen.dk i ny udgave, der kan anvendes på mobiltelefoner.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1063



Syntes det der internet på mobilen er ubrugeligt ind til videre næsten. Det er så langsomt! Irriterende...



Det er vel bare at få sig en 3G mobil så, Shafh? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Tja, hvis du lever i en verden hvor der ikke findes andet end GPRS og lansommere(<40 kbit/s), ja så har du ret Shafh - mobilt internet er langsomt. Men idag er mobilt internet så meget andet end bare de almindelige telefon-baserede systemer(GPRS og GSM f.eks.). 3G er kan blandt andet levere hastigheder på op til 384 kbit/s for mobile systemer og 2 Mbit/s for stationære systemer. Derudover tror jeg også at mobiltelefoner fremover vil gå mere over mod termet smartphones, og ofte understøtte blandt andet WiFi, som jo er det helt store nu om dage.



Indlæg senest redigeret d. 07.05.2007 21:16 af Bruger #2330
Tjaa, godtnok er det almindelige mobilnemt pisse langsomt, men det virker?

Jeg har ofte stået midt ude i ingenting og tænkt "hvordan fuck kommer jeg lige hjem?" og derved brugt min mobil til lige at kigge på rejseplanen :)

Desværre med indførslen af deres nye site fuckede det lidt op.. Derfor må jeg også sige jeg er rimelig glad for at de nu har lavet en seriøs mobil udgave :)



Jep, jeg holdt også i udkanten af Glostrup forleden dag, og kunne ikke huske vejnummeret på det sted jeg skulle finde. Et hurtigt smut ind på eniro.dk med mobilen og så havde jeg fundet nummeret og kunne køre derhen :). Som Ken siger, det var ikke vildt hurtigt, men det virkede, og det føltes federe end at ringe til Oplysningen ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



t