C / C# / C++

Tags:    c++

Hej jeg ville bare lige høre hva forskellen er på C / C# / C++

32 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Martin, du skriver:
"Ligheden her er at C og C++ kan kompileres med en og samme kompiler."

Det er ikke helt rigtigt, LCC-Win32 er en ren C compiler:
http://www.cs.virginia.edu/~lcc-win32/

Men ellers er det rigtigt, C og C++ deler meget af den samme syntaks så man bruger ofte den samme compiler.

De fleste/mange C programmer er gyldige C++ programmer.

Ja okay det er rigtigt Bertel. Har du en C++ kompiler kan du kompile C, men har du en ren C kompiler bliver det nok lidt svært kompile C++.
Jeg må indrømme at jeg ikke forstår The-Freaks indlæg, hvor han citere mig inddirekte for at sige at man ikke kan lave et OS i C#. Sådan som jeg har forstået Singularity så er meget af det vigtige faktisk skrevet i C, C++ og assembler simpelthen fordi at det er det hurtigste. Skulle man køre det hele igennem en fortolker først ville det i mine øjne blive for langsomt.

Tak for svarene :) men kan man godt med C++ lave programmer som IKKE åbner i commando promp ? så man kan lave programmer som fx. msn og sån noget :P?

Tak for svarene :) men kan man godt med C++ lave programmer som IKKE åbner i commando promp ? så man kan lave programmer som fx. msn og sån noget :P?

Det kan man sagtens, der er (stort set) ikke noget man ikke kan lave i C++.

Et par links til tutorials:
http://www.winprog.org/tutorial/index.html
http://damb.dk/tutorial.php

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår The-Freaks indlæg, hvor han citere mig inddirekte for at sige at man ikke kan lave et OS i C#.

Anden Martin... :)

Anyway, Singularity bruger ikke interpreted MSIL eller noget i den dur. Det er x86 maskinkode, lige som C og C++ er det når det er kompileret. Hastigheden er her fuldkommen ens ved alle sprogene, alt efter optimeringer fra compilerens side.

Well diskotionen kan holdes evigt i gang. Jeg har lige et kort og simpelt spørgsmål jeg vil have svar på: Kan man bygge en kerne f.eks. som Windows XP kernen i ren C++. Kun JA ELLER NEJ, ellers kan vi diskutere resten af natten :D

Martin << ja.
The-Freak << med det som du siger, så kan jeg ikke se forskellen på C++ og C#. Så jeg vil da sige at C# i Singularity bliver omvæltet til en eller anden mellemting mellem C++ og C# da C# i mine øjne skal fortolkes. Anyway. C sharp kommer jeg aldrig til at dykke rigtig meget ned i.

C# _skal_ ikke fortolkes - C++ _skal_ heller ikke køres som maskinkode, det kan også fortolkes, hvis du syntes du vil det. Se eventuelt C++/CLI.

Singularity's C# bliver kompileret til MSIL og bliver derefter kompileret til x86 maskinkode vha. Bartok compileren.

Indlæg senest redigeret d. 10.05.2007 15:54 af Bruger #2330
Ok. Jeg kommer aldrig til at bruge det dersens C#. Har læst mig til at C# kan fortolkes eller kompiles. C skal ikke fortolkes. Alle kerner med respekt for sig selv har en C compiler som kan optimere mest muligt :)

Jeg tror personligt aldrig at C# vil overtage C/C++ status i sammenhæng med OS programmering

t