C / C# / C++

Tags:    c++

Hej jeg ville bare lige høre hva forskellen er på C / C# / C++

32 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det tror jeg bestemt heller ikke Martin Kristensen. C# afhænger for meget af fejlchecks og lignende, hvilket gør koden noget langsommere end f.eks. C og C++, hvor errorchecks måske helt undlades istedet. Singularity er dog et interessant eksperiment inden for udvikling af operativsystemer, vil jeg mene.

Ingen tvivl om det. Der er nogen som skal være "over nørder" og de er velkomne til det. Det skaber fremskridt. Det kunne være der kom et alternativ til XP, for hvis det er C++ under stadig, så skulle det teoretisk være mulig at afvikle Microsofts programmer på platformen.

Well diskotionen kan holdes evigt i gang. Jeg har lige et kort og simpelt spørgsmål jeg vil have svar på: Kan man bygge en kerne f.eks. som Windows XP kernen i ren C++. Kun JA ELLER NEJ, ellers kan vi diskutere resten af natten :D

Til tider er svaret på et spørgsmål så kompliceret at et simpelt ja/nej svar vil være meget tæt på at være løgn.

Skulle jeg besvare dit spørgsmål ville jeg svare:
Nej er mindre ukorrekt end ja.

Man kan ikke tilgå hardware, svare på interrrupts eller lave taskswitch i ren C++.
Disse dele skal laves i assembler eller lign.
Der er på det punkt ingen forskel på C og C++.

Men i et OS som windows er det langt under 1% der er skrevet i assembler.

Det skulle da også være underligt.... med de hundred af millioner af linier. Ok. Men det kan C måske klare?

Dygtig brug af inline assembleren i C, kan vel stadig kaldes C? :) Hvis ja, så kan en kerne skrives i ren C eller C++. Ellers, nej,

Jeg er ikke særlig god til C++. Jeg kan nemlig stadig ikke finde ud af om jeg skal bruge C# eller C++. Et dilemma som ikke kan diskuterres om. Kun et valg.

Assembler er ikke en del af C eller C++, så nej.

Man kan godt diskutere C++ kontra C#

For C++ taler at det kan bruges på rigtigt mange platforme, fra små indlejrede systemer, til almindelige computere og store systemer, uanset om de måtte bruge Windows, Linux eller QNX. C# kan (stort set) kun bruges på windows.

C++ er til mange ting hurtigere end C#, om det har betydning er et andet spørgsmål.

Det er (så vidt jeg har ladet mig fortælle) lettere at lave GUI i C#

Ja, det er nemlig det jeg vægter på. Så ved ikke helt hvad jeg vælger. Har arbejde med lidt med begge sprog.

Okay, det er også det jeg kan lave mest i :D

t