IT-kaos i eksamener

Tags:    it-nyheder

9. klasses eksamener i biologi her til morgen er aflyst. It-infrastrukturen til afviklingen brød sammen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1078



De glemmer noget, alle dem som blev sendt på klokken 12 havde ikke problemer, eneste mig og min klasse havde problemer var login... da den var over laggede =)

Det COWI kunne havde gjort var at der blev sat flere server op på forskellige steder, måske en for hver region eller kommune...

Men lige for at sige fik jeg 9, desværre 2 piger som fik 5 :P



I det mindste skal jeg ikke op til biologi i dag :D.



Endnu et tydeligt eksempel på reformændringerne umuligt kan være testet og gennemtænkt.

Bare det faktum at man ikke kan gå til eksamen uden brug af internet og computere er jo et tydeligt eksempel på vores kære regering og uddannelses styrelse/udvalg ikke tænker på alle skoler/gymnasielle uddannelser i Danmark....

Personligt kan jeg kun vise min store utilfredshed med den nye gymnasiereform, da det ikke giver andet end problemer.

Nu har jeg oplevet HTX under begge, og må indrømme at det er et stort kaos.

Hverken lærerne eller de kære fagkonsulenter fra ministeriet har styr på eksamensformerne hvilket for min klasses vedkommende har betydet en utrolig mængde af stress der absolut ikke gavner kvaliteten af arbejdet.



Nu har jeg oplevet HTX under begge, og må indrømme at det er et stort kaos.


Jeg har kun oplevet HTX under den nye reform, og alle vejledere og stort set alle lærere har fuldstændig styr på eksamener, årsprøver, 7-trins-skalaen og studieområdet. Den nye reform fungerer tilsyneladende væsentligt bedre nu, end den har gjort før. Overgangsperioden har bare været problematisk.

Men nu har man konkluderet, at eksamen i biologi ikke fungerede, og derfor er geografieksamen aflyst. Det må være lærestreg nok, til at der ikke skal afvikles flere elektroniske eksamener foreløbig.



Jeg har kun oplevet HTX under den nye reform, og alle vejledere og stort set alle lærere har fuldstændig styr på eksamener


Flere af mine lærere har været usikre på det og i denne forbindelse rettede de kontakt til fagkonsulenterne fra uddannelsesstyrelsen.

Det hjalp dog ikke. Selv de fagkonsulenter de snakkede med havde ikke helt styr på flere af tingene.

Specielt med hensyn til synopsiseksamen, da der findes alt for mange beskrivelser af hvad en synopsis er og hvilke ting der skal indgå.



Bare det faktum at man ikke kan gå til eksamen uden brug af internet og computere er jo et tydeligt eksempel på vores kære regering og uddannelses styrelse/udvalg ikke tænker på alle skoler/gymnasielle uddannelser i Danmark....
Her vil jeg lige påpege at da jeg gik til afgangsprøve sidste år, hvor dette system også var indført, havde min skole valgt den udprintede version af prøven. Det er en mulighed for alle skoler at vælge denne version, hvis de ikke har de nødvendige resurser til at sende deres elever online under prøven. Så man kan sagtens gå til afgangsprøve uden brug af internet og computere.



Jeg skulle have været til digital geografi prøve i dag, men den var fra undervisningsministeriet aflyst.
Vores matematik lærer (hun er også viceinspektør, og i øjebliket inspektør, da den rigtige er nede med stress) kom ind i vores klasse og gav os et valg.
Lav prøven idag kl. 13:00-13:30 og få det overstået eller vente på den nye prøve den 22. maj. Begge ville være skriftlig.
Vi valgte at lave den idag, da vi jo havde gjort os klar til prøven (jeg havde dog kun hurtigt tjekket mine notater igennem, hvilket kun er ca. 2-3 sider).

Vi havde timerne vi skulle have resten af dagen, men efter vores sidste frikvater kom hun igen ind i klassen. Hun sagde at hun åbenbart kun havde fået bilagene, og at vi derfor måtte tage prøven den 22. Maj ligesom alle andre :(

Så nu må vi bare vente til den 22. Maj ;)



Indlæg senest redigeret d. 10.05.2007 14:32 af Bruger #8254
Bare det faktum at man ikke kan gå til eksamen uden brug af internet og computere er jo et tydeligt eksempel på vores kære regering og uddannelses styrelse/udvalg ikke tænker på alle skoler/gymnasielle uddannelser i Danmark....

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår problemstillingen. Forklar:)



Altså, da jeg var inde kl 12. til online prøve var der ingen problemer, der var lidt stress på fra lærens side fordi der var en som ikke kunne logge ind... pga. fejl i information fra lærer :P



t