IBM markerer ti-året for computerens sejr over mennesket

Tags:    it-nyheder

For ti år siden vandt supercomputeren Deep Blue over verdensmesteren Gerry Kasparov i en opsigtsvækkende dyst mellem mennesket og maskinen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1087



Den eneste kunst der ligger i at slå mennesket i skak, er at bygge nogle maskiner der er så kraftige, at man kan lave et meget stort kombinatorisk søgnings rum. Deep blue havde intet med kunstig intelligens at gøre.

//Troels



Viser vel bare at der skal mange maskiner til at slå et menneske.



Ja, nu I siger det, det beviser bare stik det modsatte. MENNESKET skulle bygge et MONSTRUM for KUN at kunne lave forudprogrammerede udregninger. Men så på den anden side, vores hjerne fungere nærmest på samme måde.



Men så på den anden side, vores hjerne fungere nærmest på samme måde.


Hvad helt præcist har du at bakke den påstand op med? Jeg skulle da netop mene at den menneskelige hjerne fungerer på stik modsat vis. Snarere end at være en database af pre-definerede resultater, er den et intuitivt værktøj til at danne ny viden on-the-fly. At vi så også har en database, også kaldet hukommelsen, til lagring af erfaringer og paratviden, er en anden snak.



Jeg er desværre ikke god til advancerede ord, men jeg har læst flere artikler om hjernen og kan sagtens fortæller dig, at jeg er sik-ker på min påstand :p.



Indlæg senest redigeret d. 15.05.2007 20:55 af Bruger #11555
t