login system, gør det bedre?

Tags:    php

hej udviklere :)

jeg har haft siddet og leget med noget login system her på det sidste, men jeg ved at det kan gøres bedre og smartere, det jeg gerne vil have jeres hjælp til, er at få det bedre og smartere :) helst ikke sådan noget sindsygt noget, men, smartere :p. og hvis i har nogle ting til det, må i gerne forklarer hvad det gør, fks, hvis det er en header location der skulles bruges og sådan :) mange tak.. her kommer koden ^^ :p

usercreation.php
her er den første del, det er her man udfylder alt ens information og ens bruger. hvor den så bliver sendt videre hvis alt går godt.
Fold kodeboks ind/udKode 

så skal der jo checkes om det nu er muligt at få lavet denne bruger med disse oplysninger, og/eller der er en bruger med navnet i forvejen.

Fold kodeboks ind/udKode 

så skal vi se om vi kan logge ind.
Fold kodeboks ind/udKode 

så skal information med username og password checkes,
Fold kodeboks ind/udKode 

jeg siger mange tak til de folk der gider at hjælpe mig her :) og råd der kan følge mig på vej.

kunne faktisk godt tænke mig at se et andet loginsystem, som nogle af jer har lavet, hvordan det virker :) så kom glad. :D

3 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville nok lave log-ind formularen på samme side som det script, der tjekker hvadenten man er logget ind eller ej. Det gør det som regel mere sikkert.

Jeg har et system du kan se på. skriv en email til mig. (det samme som msn) også sender jeg en .rar fil til dig med et loginsystem.

Indlæg senest redigeret d. 13.05.2007 18:55 af Bruger #10878
Hej Niclas.

Jeg kan se at når du fx skal tjekke om passwordsne er ens, så bruger du kun et lighedstegn. Dette er for mig og se en direkte fejl. Her skal man altså bruge 2 lighedstegn til at tjekke.

Og så kan jeg lige fortælle at det ville være en smart ide hvis du ville bruge funktionen md5 til at kryptere dine passwords.

Hvis du vide hvordan man bruger funktionen "md5" så kan jeg sende dig et oplæg, om hvordan du skal bruge den per mail.

t