Hej udviklere..
Jeg har siddet og lavet denne kode, som også virker fint, men når jeg skal opdatere den, og lægge indholdet i databasen, sker der intet..
Altså farven osv. skifter fint i mit tekstfelt, men mine hidden objekter skrifter ikke verdi, og det forvirer mig *MEGET* da de jo burde gøre det, for at hele koden virker.?
Koden er her:
<script type="text/javascript">
function farve(url){
window.open(url,"vaelg_farve","height=400,width=300,left=300,top=100, location=no, toolbar=no, status=no, scrollbars=yes");
}
function rediger_opdater(){
if (document.getElementById("tekstfarve").value.length==6) {
document.redigerProfiltekst.tekst.style.color='#'+document.getElementById("tekstfarve").value;
}
if (document.getElementById("bgcolor").value.length==6) {
document.redigerProfiltekst.tekst.style.backgroundColor='#'+document.getElementById("bgcolor").value;
}
if (document.getElementById("skrifttype").value.lenght!=0) {
document.redigerProfiltekst.tekst.style.fontFamily=document.getElementById("skrifttype").value;
}
if (document.getElementById("skrifttype").value.lenght!=0) {
document.redigerProfiltekst.tekst.style.fontSize=document.getElementById("skriftsize").value;
}
}
</script>
<h1>Rediger Profiltekst</h1>
<form action="rediger.asp" method="post" name="redigerProfiltekst">
<input type="hidden" name="bgcolor" id="bgcolor" value="" />
<input type="hidden" name="background" id="background" value="" />
<input type="hidden" name="tekstfarve" id="tekstfarve" value="" />
<input type="hidden" name="skrifttype" id="skrifttype" value="" />
<input type="hidden" name="skriftsize" id="skriftsize" value="" />
<textarea name="tekst" style="border:1; border-color:#000000; width:650px; height:350px;" onfocus="rediger_opdater();" onblur="rediger_opdater();" onchange="rediger_opdater();" onkeydown="rediger_opdater();">
</textarea>
<br />
<center><a href="Javascript:void(0);" onclick="farve('bgcolor.asp');"><b>Baggrundsfarve</b></a> | <a href="Javascript:void(0);" onclick="farve('txtcolor.asp');"><b>Skriftfarve</b></a> | <a href="Javascript:void(0);" onclick="farve('txttype.asp');"><b>Skrifttype</b></a> | <a href="Javascript:void(0);" onclick="farve('txtsize.asp');"><b>Skriftstørelse</b></a></center><br />
<br />
<input type="submit" name="Submit" value="Gem" />
</form>
Og her er et eksempel på den boks hvor man skifter skrifttype:
<html>
<head>
<title>Vælg skrifttype</title>
<script type="text/javascript">
function skifttype(type){
opener.document.getElementById("skrifttype").value=type;
opener.rediger_opdater();
}
</script>
</head>
<body>
<h3 style="font-family:Verdana;">Vælg skrifttype:</h3>
<p style="font-family:verdana; cursor:pointer;" onClick="skifttype('verdana');">Verdana</p>
<p style="font-family:Times New Roman; cursor:pointer;" onClick="skifttype('Times New Roman');">Times New Roman</p>
<p style="font-family:Arial; cursor:pointer;" onClick="skifttype('arial');">Arial</p>
<p style="font-family:Arial Black; cursor:pointer;" onClick="skifttype('arial black');">Arial Black</p>
<p style="font-family:croobie; cursor:pointer;" onClick="skifttype('croobie');" title="Kan ikke indeholde 'Æ', 'Ø' og 'å'">Croobie</p>
</body>
</html>
Jeg håber at i gider kigge på det, og se om i kan finde nogen fejl..
Jeg er stadig ret ny i Javascript, men kan da en lille smule..