Microsoft vil registrere din websurfing

Tags:    it-nyheder

Microsoft vil gennem profilering og indsamling af data identificere enhver bruger på nettet.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1134



hvis det her ikke er krænkelse af privatlivets fred, hvad er så?!



Nu tror jeg ikke lige vi skal frygte at det er noget der nogen sinde bliver en del af Microsofts programmer/programpakker.

Det er vel mere et projekt der egenlig er lavet for sjov, for nu at se om man reelt kan gøre det?



Ja, det er absolut krænkende. Især hvis informationerne bliver vidersendt over nettet. Men som sagt det vil Microsoft umuligt få lov at præinstallere på folks computere... Mange lande har jo en stram lovgivning vedrørende dette. Forstår heller ikke lige hvorfor Microsoft har interesse i at udvikle dette program... Det må jo koste millioner, hvis den skulle forstå og genkende hvilke typer mennesker som besøger eksempel udvikleren.dk. Først og fremmest skal den jo vide det er et communitie, handler om programmering og er på dansk. Det er rimelig advanceret, især hvis den skal gætte det... Og hvis den ikke skal det, så må den bare have en kæmpe database...



Mit største problem med det her er såmend, at Microsoft rent faktisk går ud fra at de først kan komme med udtalelser og udspil imod Symantec, med begrundelsen at Vista blev så sikkert at eksterne sikkerhedsforanstaltninger ikke vil være nødvendige -- og så vil de nu også til at inkludere decideret spyware i deres software, uden videre omsvøb whatsoever?

Hør nu her Microsoft, at I er store, giver jer ikke en skid mere ret til at give folk spyware, end alle mulige andre, som I iøvrigt langer hårdt ud efter.

Helt seriøst, det er sådanne tilfælde hvor jeg på ingen måde kan forstå, at folk sviner mig for ikke at bryde mig om Microsoft. Prøv dog for Jelved at åbne øjnene og se hvad de har gang i?!



De må nu gerne indentificere mig hvergang jeg bruger et af deres produkter.



De må nu gerne indentificere mig hvergang jeg bruger et af deres produkter.


Spyware er spyware, uanset om det er Microsoft der laver det, eller ej.



De må nu gerne indentificere mig hvergang jeg bruger et af deres produkter.

samme her for køber ikke deres produkter



t