Nogle der kan lave et opdaterings system i JavaScript / AJAX?

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
overskriften siger sig selv, men det er til en 3d chat og bare skriv koden vis i har en eller skriv hvad i ska vide for at lave en:D



16 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så vidt jeg kan se er det chatten fra s2a.dk, men dette er ret lige meget. I chatten, ønsker du vel en taleboble, men så vidt jeg kan se fungere chatten som en tagwall, hvor du skriver i et input, og det så bliver vist i en boks i højreside. Jeg mener at rykkesystemet fungere, således at hver gang man klikker på et af felterne på chatten, opdatere den sitet, og derved har den mulighed for at sende felt oplysningen til din Mysql database. Jeg har ikke selv forstand på ajax, men jeg har dog set nogle ajax baserede tagwalls.

Mener du kan downloade chatten her Jimmi, hvis du vil se dens opbygning: http://www.megaupload.com/dk/?d=BIA0FSTN

Har desuden selv lige uploadet den, og rettet så den skulle virke, som den skulle. Uden de fejl der vises på Www.kek.frac.dk.

http://www.wup.tii.dk/TEs/

Nu er det et stykke tid siden jeg har gjort det, men jeg kan da se at jeg har smidt
Fold kodeboks ind/udKode 
helt i toppen af connect.php. Mener også at ob_start(); står i nogle af de andre filer, men når du includer connect.php skal ob_start(); fjernes fra alle andre filer.

Håber jeg har været til lidt hjælp.



Jeg tænkte bare at hvis der var flere der ville have det, ville jeg da være flink og "skrædersy" systemet til dem ;) Jeg kan også poste det her, men så må det lige vente :)

(Har lige lidt travlt nu)



et opdateringssystem? hvad skal det kunne opdatere?
Du må komme med nogle flere oplysninger inden nogen kan gå igang med dette...



Altså når man skriver på chatten skal den jo opdater så andre folk kan se hvad man siger og hvis man smider ting ska andre kunne se dem:D Er det nok eller?




Reelt set er det vel nok, men:
Hvordan gemmer du data? (f.eks. i en database, xml dokument osv)
Hvordan ser din datastruktur ud? (modelleringen)
Hvad skal du have tilbage til din chat? (xml ja, men hvordan skal det se ud)
Hvor hurtigt skal der opdateres?

osv..

Ingen ved jo hvad du har lavet af ting og sager indtil nu, så hvis du har alt parat, og bare mangler at gemme og hente data (lang sætning :) ), så er det jo rart at vide hvordan din struktur ser ud.



Altså det er en php chat med SQL database, men det er jo det jeg ikke ville have mere.. Hvis du forstår..
Og jeg ved ikke helt hvor hurtig den ska opdater men omkring 1 gang hver 3 sek.. Du kan se den på Www.kek.frac.dk
Men der er ikke billeder og det inde nu:d



Mener du kan downloade chatten her Jimmi, hvis du vil se dens opbygning: http://www.megaupload.com/dk/?d=BIA0FSTN

Håber jeg har været til lidt hjælp.


Det var nu Zentox der skulle bruge det...



Jep, men var det ikke dig der spurgte til hvordan chatten var bygget op :P



Jep, men var det ikke dig der spurgte til hvordan chatten var bygget op :P


sandt :)



Godt :)



<< < 12 > >>
t