Vil eje internettet

Tags:    it-nyheder

Har du hørt om Kevin Ham? Han lyder måske ikke som en af de tunge drenge på internettet, men han har trods alt opbygget et imperium baseret på domænenavne til over 1,6 milliarder kroner.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1141



Uff, jeg kender det godt.
Man skriver forkert i adresse feltet, og så havner man på en side fylt med reklamer. De sider plejer at have cirka det samme design, så jeg går hurtigt videre. Men aligevel, det er ret træls.



Yeah. Hans trick med .cm domæner er dog ærlig talt lidt imponerende. Jeg læst om det i går. Han har simpelthen lavet en aftale med Cameroon (.cm) om at alle de domæner hos dem der IKKE er taget, ganske enkelt viderstiller til en af hans reklamesider. Han deler så overskudet med Cameroon. .cm er der, åbenbart, mange der kommer til at taste i stedet for .com, så det skulle være en god forretning. Man har sgu visioner når man får sat den slags aftaler i stand. Det moralske aspekt ved det kan dog i den grad diskuteres ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Genial.



Ja rigtig genial, bare han sørger for at brugeren er klar over at slåfejlen ikke har fået en på den helt rigtige side. Sider som har næsten samme design er dog provokerende :)

Men undre mig lidt hvorfor Cameroon ikke selv laver nummeret og beholder alle pengende... Det behøver de vel ikke ham til at hjælpe dem med. Han vil jo bare have en bid af kagen... Men selvfølgelig det er hans ide :)



t