SImpelt AJAX m. database

Tags:    javascript

Hej :)

Jeg har ikke arbejdet med AJAX før, og det fik pludselig min interesse. Jeg har arbejdet med XML i Delphi før, men det er ved at være lang tid siden, så jeg er lidt rusten.

Jeg har prøvet at lave noget ud fra et eksempel i en bog, men det virker ikke rigtigt ("xmlDoc has no properties", i Firefox).

Min kode består af to filer:

html-siden med js:

Fold kodeboks ind/udKode 



xml/php-filen med data:

Fold kodeboks ind/udKode 



Jeg vil bare gerne have min alert til at vise alle gallerierne.. så jeg selv kan gøre med det hvad jeg vil bagefter.

Hilsen Mark



Indlæg senest redigeret d. 26.05.2007 13:07 af Bruger #2973
3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej :)

Jeg har ikke arbejdet med AJAX før, og det fik pludselig min interesse. Jeg har arbejdet med XML i Delphi før, men det er ved at være lang tid siden, så jeg er lidt rusten.

Jeg har prøvet at lave noget ud fra et eksempel i en bog, men det virker ikke rigtigt ("xmlDoc has no properties", i Firefox).

Min kode består af to filer:

html-siden med js:

Fold kodeboks ind/udKode 



xml/php-filen med data:

Fold kodeboks ind/udKode 



Jeg vil bare gerne have min alert til at vise alle gallerierne.. så jeg selv kan gøre med det hvad jeg vil bagefter.

Hilsen Mark

Læs evt. denne dejlige artikel:
http://developer.mozilla.org/en/docs/AJAX:Getting_Started

Det er fordi at createXMLHttpRequest() kun virker til IE, og ikke i FF:)
Fold kodeboks ind/udKode 




du skal bruge:
Fold kodeboks ind/udKode 




Fedt, det virkede i firefox efter jeg tilføjede "xmlHttp.overrideMimeType('text/xml');" efter "xmlHttp = new XMLHttpRequest();".. men det virker ikke i Internet Explorer :S



t