Trådløse netværk har erobret de danske hjem

Tags:    it-nyheder

Ifølge en ny undersøgelse er Danmark blandt de førende lande i Europa når det gælder udbredelsen af trådløse netværk i private hjem.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1154



Bare synd at kryptering og sikring af disse netværk ikke også har erobret de danske hjem.



Efter min mening syntes jeg lidt artiklen fortæller hvor gode vi er til at købe udnødvendigt udstyr som vi ikke har brug for :)

Undre mig også ofte når folk har trådløst internet, selvom de kun har stationære computere i husende. Det der arkument med at man vil undgå kabler syntes jeg altså er lidt underlig. :)

Er btw. enig med Martin. Det er et kæmpe sikkerhedshul hos mange danskere.



Shafh: Det er altså hundrede gange lettere at have med et trådløst accesspoint at gøre, end at skulle trække kabler hele vejen rundt i huset, for at alle kan komme på nettet.

Så er det alt andet lige noget lettere at placere en router i køkkenet, nøjes med at trække kabel til den, og så ellers smække et trådløs-kort i hver enkelt maskine i huset. Det er virkelig meget arbejde der spares, når man har mange maskiner, og kan finde på at rokere dem når der møbleres om.



Vi har udstyret, men det er noget lort at skulle sætte op.

Først kørte vi det uden sikring, så lavede jeg en kryptering og en password beskyttelse, bagefter det virkede lortet ikke, og ingen af vores computere kunne komme på nette.
Nu ligger rouderen i en skuffe og rådner op!



User
Bruger #80 @ 30.05.07 11:09
Rigtig mange steder er det klart en befrielse at slippe for at trække kobber rundt til stationære maskiner. Sikkerhedsmæssigt når man rigtig langt ved blot at tænke sig lidt om, og benytte udstyrets funktioner; kryptering, deaktiver broadcast af ssid, evt. mac-filter osv.



t