Vista er stadig mindre end Mac OS

Tags:    it-nyheder

Fire måneder efter lanceringen af det nye Windows er der fortsat flere computere med Mac OS end med Vista.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1170



Syntes det er latterligt at sige at det ville give mere mening at lave spil til Mac OS. Vista er jo nok det størst stigende OS, og det vil uden tvivl gå hurtigt før det vi kommer op på over 10 procent.

Men vedrørende Microsofts metode, så bryder jeg mig ikke om den.



Det ville give mere mening - Mac OS X har en større markedsandel, altså flere brugere = større målgruppe.

Vista er desuden ikke noget banebrydende, så jeg betvivler virkelig at Vista vil vokse hurtigt, og at nå bare 10% vil tage en del tid.

Derudover undre det mig ikke. Jeg tror mange vælger at skifte til Mac OS X i disse dage. OS X har samme, og i mange tilfælde bedre, features, som Vista har, og folk vælger så at skifte til Mac OS X platformen istedet. Især fordi Parallels Desktop snart er så effektivt, og har så mange features, så man faktisk kan køre det meste Windows software i Mac OS X.



Jamen lige nu er det, men man skal jo se det ud fra at Vista kun er ganske få måneder gammel.
Jeg vil uden tøven sige at Vista vil have flere brugere om under cirka 4 måneder. Og om et år vil Vista nok være omkring de 10 procent...

Sådan en udvikling vil Mac OS da ikke have. Vista vil overtage XP's brugere. Mac skal kæmpe for at nå markedet. Tror også Mac har en god fremtid men altså...

Tror bare man skal se tiden an. Vista skal sku nok blive markedsdominerende inden for få år.



Jamen lige nu er det, men man skal jo se det ud fra at Vista kun er ganske få måneder gammel.
Jeg vil uden tøven sige at Vista vil have flere brugere om under cirka 4 måneder. Og om et år vil Vista nok være omkring de 10 procent...

Sådan en udvikling vil Mac OS da ikke have. Vista vil overtage XP's brugere. Mac skal kæmpe for at nå markedet. Tror også Mac har en god fremtid men altså...

Tror bare man skal se tiden an. Vista skal sku nok blive markedsdominerende inden for få år.


HA! Hvor er du da godt nok naiv. Vista har ikke slået igennem, og kommer heller ikke til det. Prøv du lige at gå dit elskede vista igennem. Kan du måske ane idétyveri fra Mac OS X og Linux Ubuntu Beryl?

Udover det, så forstår jeg ikke du kan være så snæversynet overfor mac, har du overhovedet prøvet en mac i mere en 2 minutter? Er selv tidligere windows bruger, men har skiftet for nogle år siden, og det har egentlig været det bedste der er sket.

Ydermere kan jeg ikke se hvorfor man skal have over 3gb ram, for at kører vista en smule godt(?). Nej, hør her, Mac OS er kommet for at blive, det er windows som er den synkende skude.

P.S. http://www.apple.com/dk/macosx/leopard/ <- wow, ikke lille ven? ;)



Indlæg senest redigeret d. 03.06.2007 22:34 af Bruger #11335
Christian, jeg vil sgu vove den påstand at det er DIG der er naiv, hvis du tror at Vista aldrig kommer til at "slå igennem", i hvert fald hvis du med det mener at Vista's markedsandel aldrig kommer over OSX's :). Hvis du tror at Microsoft lader sig bremse af en lidt sløvere overgang til Vista end forventet, så er DU i den grad naiv!

At ideer stjæles er der jo i øvrigt intet nyt i, når det kommer til softwarebranchen, og derfor er det altid morsomt når Apple/Linux fans får det til at lyde som om at Microsoft er de eneste der praktiserer det. Vågn nu op - softwareudviklere har ladet sig inspirere af hinanden siden den første computer blev taget i brug!

3 gb ram? Skal vi nu ikke holde os til fakta? Jeg leger med Vista på en VPC med 768 mb ram - det kører sgu okay, så du skal ikke bilde mig ind at man ikke kan klare sig med under 3 gb ram :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg vil give Shaft og Kasper fuldstændigt ret! Det er ALT ALT for tideligt at dømme Vista's overlevelse. Micrsoft har stadig alle de gode kort på hånden endnu. Selvfølgeligt tager det længere tid at få en 64bit os system til at slå igennem end tidligere os systemer, fordi 32bit os processore stadig er tilstrækelig for LANGT de fleste bruger. Microsoft skal nok finde en vej der får den største markedsdel til at vælge Vista gennem de næste par år!



Altså Microsoft har jo gået et enormt skridt ved lanceringen af Vista, da de harvalgt at lade stoppe understøttelsen af en lang række ting som har belastet systemet i mange år. Og så er det klart at høje systemskrav giver et bagslag. Lang de færreste kan jo ren faktisk køre Vista på deres computer. Men alle nye computere kan det.
Mac er da på i fremskridt, uden tvivl, og det kan jeg da sagtens sige uden at selv at have benyttet en Mac. Men det er da fuldstændig urealistisk at snakke om at apple bare kan overtage Microsofts "markedsdominans", uden videre.

Det er da absolut ikke snæversynet at mene det. Jeg har ikke engang udtalt om jeg syntes udviklingen er god eller dårlig, men jeg laver bare en vurdering, som da har lavet rimelig objektivt.



t