Download .doc og .pdf ?

Tags:    asp

Heej Udviklere :D

Jeg sidder og er ved at lave en form for download manager, der virker på den måde, at man trykker på det man vil hente, så åbner den en lille box, som hurtigt skriver til databasen, at brugeren har hentet filen, og sender derefter brugered videre til filen.. Dette virker fint hvis det drejer sig om .exe eller .zip filer, men når vi kommer til .doc og .pdf, vil den pludseligt ikke mere. Så åbner den dokumentet i browseren, som i dette tilfælde er 10 x 10 pixels, i stedet for at komme med dialogboxen om man vil gemme eller åbne dokumentet. Er der en måde hvor man kan lave det således at man downloader filerne i stedet for at se dem.?

Jeg vil helst ikke ud i en automatisk .zip pakker, da de mennesker der skal bruge det, ikke er så meget inde i computer, og derfor ikke vil kunne finde ud af at unzippe en .zip fil xD

Jeg håber at nogle kan hjælpe mig..

Det skal helst foregå i ASP eller Javascript/AJAX hvis det kan holdes der ;)

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kaldes "forced download".

Du kan blandt andet finde noget om det her: http://www.phpit.net/code/force-download/

PS. Det er PHP kode, jeg kender ikke til ASP, så kan ikke svare noget der, men du burde kunne hive koncepterne ud af det, og overføre dem til asp.

Indlæg senest redigeret d. 06.06.2007 15:43 af Bruger #2330
Nu har jeg så fået fat i dette ASP script, ved at søge efter force download ASP på google, men når jeg bruger det, vil den lade mig downloade henter_asp?fil=fil_doc.. Jeg ved ikke hvad der sker, men den laver et eller andet sted i min kode alle "." om til "_" :S

henter.asp ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg fatter ikke hvad der er galt, for der står ikke noget med replace nogle steder i koden :S

// lukker

t