Søgning i RSS feed

Tags:    xml

Goddag derude.

Jeg har en lille opgave, som jeg håber, at nogen af jer kan hjælpe mig med.

Jeg har et ønske om at lave en simpel søgefunktion, som kan søge i et RSS/XML feed. Jeg har indtil nu ikke fundet en løsning, men jeg håber det kan lade sig gøre.

Idéen er, at man kan søge i et RSS feed, som f.eks. kommer fra en ekstern server og få vist resultaterne på min egen side. Det behøver ikke kunne søge på flere ord eller kombinationer. Det eneste jeg som sådan ønsker er, at søgeresultaterne kan vises på en separat side (som man henvises til, når man søger?)

Kan dette lade sig gøre? Og i så fald hvordan?

Kan det eventuelt også lade sig gøre at søge i to RSS feeds samtidig?

På forhånd mange tak.

Mvh.
Rasmus



6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der findes til de fleste programmeringssprog biblioteker til at læse feeds af forskellig type, herunder RSS. Jeg tror det nemmeste vil være at bruge sådan et. Så skal du bare lave en koder der looper over alle entries og leder efter det angivne søgeord.



Bliver nødt til at være ærlig overfor dig og sige, at hvis du ikke kan "mere" end HTML og CSS så bliver det svært det du gerne vil opnå :)

Så vidt jeg ved er et RSS feed ganske almindelig XML? Derfor kan du jo sætte dig lidt ind i et programmeringssprog som eks. C# (forholdsvis "nemt" at gå til) og bruge den XML-parser der ligger der i til at opnå det du gerne vil.



Det er vel noget, der kan laves med PHP?



Jeg må indrømme, at mine evner til programmering udenfor html og css ikke særlig veludviklede. Min RSS readers script fandt jeg også i sin tid på nettet og modificerede efter hvad man logik tillod mig.

Kan du give et eksempel på en sådan kode?

Endnu en gang tak.



Jeg savner stadig et par forslag her i tråden. Hvis I har nogle konkrete eksempler på et system, der kan gør dette, tager jeg imod dem med kyshånd.



Er der virkelig ingen der har forslag til en sådan søgefunktion?

I modtager samtlige point, hvis I kan give mig en brugbar løsning.



t