Google Video deler brugernavn og password ud

Tags:    it-nyheder

Google Video deler dit brugernavn og password med resten af verden, når du deler dine videoer.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1222



Deler dem med resten af verden? En overdrivelse? JA! Alle der har adgang til dit netværk, og kan se alt hvad du sender. Ja de kan se hvad dit kodeord er. Resten af verden. Nahh!

Når det så viser sig at det ikke er googles skyld kan jeg ikke tage det alvorligt.

Selvfølgelig er det en fejl. Men hvor stor er den egentlig..?



Det er faktisk sådan med ALLE hjemmesider som ikke benytter HTTPS protokollen... Sikken nyhed!



Det er faktisk sådan med ALLE hjemmesider som ikke benytter HTTPS protokollen... Sikken nyhed!

Præcis!
Dog kunne man godt forvente at de store virksomheder brugte HTTPS...




Dog kunne man godt forvente at de store virksomheder brugte HTTPS...


Ingen tvivl om det, men det virker jo tåbeligt at nogen kommentere på en måde som det ses her, hvor det lader til at man kun vil sætte Google i et dårligt lys, uden at tjekke sagerne ordenligt. Som ComON nævner, så er det også tilfældet med f.eks. MySpace.

Deruodver er det da intet "nyt" hul. Det har været kendt i mange, mange år.

Jeg mener dog ikke problemet er så stort. Der er kun to der nogensinde ville kunne opsnappe det, folk på ens eget netværk, og så ISP'er. Vha. rigmeligt simple programmer kan man sikre sig fra at det sker på eget netværk. Så kan kun ISP'er opsnappe dataen. Chancen for at det sker virker jo også utroligt stor?




Dog kunne man godt forvente at de store virksomheder brugte HTTPS...


Ingen tvivl om det, men det virker jo tåbeligt at nogen kommentere på en måde som det ses her, hvor det lader til at man kun vil sætte Google i et dårligt lys, uden at tjekke sagerne ordenligt. Som ComON nævner, så er det også tilfældet med f.eks. MySpace.

Deruodver er det da intet "nyt" hul. Det har været kendt i mange, mange år.

Jeg mener dog ikke problemet er så stort. Der er kun to der nogensinde ville kunne opsnappe det, folk på ens eget netværk, og så ISP'er. Vha. rigmeligt simple programmer kan man sikre sig fra at det sker på eget netværk. Så kan kun ISP'er opsnappe dataen. Chancen for at det sker virker jo også utroligt stor?

Det er jo netop ikke tilfældet med google, men med MySpace. Hvis det ikke er et nyt hul er det vel ingen undskyldning. Der ligger jo lidt mere personlig oplysning på en MySpace account, end fx en Udv.dk account.

Du kan jo ikke regne med at folk har installeret alle de "simple programmer".



Det er jo netop ikke tilfældet med google, men med MySpace. Hvis det ikke er et nyt hul er det vel ingen undskyldning. Der ligger jo lidt mere personlig oplysning på en MySpace account, end fx en Udv.dk account.


Hvad var det en kommentar til?

Du kan jo ikke regne med at folk har installeret alle de "simple programmer".


Det gør jeg heller ikke. Jeg fortæller bare om fakta. Det gør nyhedsbureauerne tilgengæld ikke i denne sag, når man vælger en overskrift som "Google Video deler brugernavn og password ud". Google deler ikke brugernavn+password combo's ud. De kryptere bare ikke datastrømmen, og jeg er enig i at de burde kryptere denne, men måden denne nyhed er fremstillet på er jo latterlig.



Jeg tror vi er gået helt forkert af hinanden:) Eller jeg er gået forkert af dig...

Hvis konklusionen er at overskriften er overdrevet, så er vi enige:)

Jeg så dit indlæg nr. 2 som kritik af mit. Er det rigtigt?



Nej, var ment som en kommentar, ikke kritik.

Men konklusionen er vi enige om :)



t