mail når nogen ser min side

Tags:    javascript

Hejsa

Er det muligt at lave et javascript der sender mig en mail når nogen besøger en bestemt del af min hjemmeside ?
Hvis det er muligt, så vil jeg gerne have IP adressen på den besøgende med i denne mail, så jeg ved at det ikke bare var en robot.

p.s. jeg har absolut ingen forstand på javascripts C++ er min boldgade.

På forhånd tak
Asger



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<?php mail('din@adresse', 'Du har besøg', 'Du har fået besøg af: ' + $_SERVER['REMOTE_ADDR']); ?>



Hvis du har adgang til et serverside sprog, vil det kunne gøres meget nemt. Du kan ikke sende en mail med Javascript men derimod sende en person over på en hjemmeside, som sender en e-mail.

Det nemmeste vil dog være at lave noget i et serverside sprog, som enten skriver en tekst-fil, eller sender mails.:)


Så vidt jeg ved kan man faktisk godt sende mails med javascripts -- hvis man har en smtp-server enten at henvise til i scriptet, eller simpelthen skriver sin egen lille smtp-server i JavaScript.

Men du har nok ret i at det ikke er hensigtsmæssigt ;-)

Nice:) Jeg troede kun man kunne bruge port 80. Du må lige give mig et eksempel:)



Hvis du har adgang til et serverside sprog, vil det kunne gøres meget nemt. Du kan ikke sende en mail med Javascript men derimod sende en person over på en hjemmeside, som sender en e-mail.

Det nemmeste vil dog være at lave noget i et serverside sprog, som enten skriver en tekst-fil, eller sender mails.:)



Hejsa Mathias

Tak for dit svar.

Jeg har adgang til PHP er det det du mener?

Venlig hilsen
Asger



Hvis du har adgang til et serverside sprog, vil det kunne gøres meget nemt. Du kan ikke sende en mail med Javascript men derimod sende en person over på en hjemmeside, som sender en e-mail.

Det nemmeste vil dog være at lave noget i et serverside sprog, som enten skriver en tekst-fil, eller sender mails.:)


Så vidt jeg ved kan man faktisk godt sende mails med javascripts -- hvis man har en smtp-server enten at henvise til i scriptet, eller simpelthen skriver sin egen lille smtp-server i JavaScript.

Men du har nok ret i at det ikke er hensigtsmæssigt ;-)



<?php mail('din@adresse', 'Du har besøg', 'Du har fået besøg af: ' + $_SERVER['REMOTE_ADDR']); ?>


De point fik du lidt for hurtigt <griner>
Skriptet skulle se sådan ud:
]<?php mail('din@adresse', 'Du har besøg', 'Du har fået besøg af: ' . $_SERVER['REMOTE_ADDR']);

Kun en lille bitte forskel, men åååå så vigtig. Nu kommer jeg fra C++ og Borlands AnsiString så jeg tog ingen notits af at der stod et + for at addere et par strenge, men i PHP er det et . det bruges som opperator.

Nå hva; jeg lærte noget undervejs, så tak alligevel.;-)

Venlig hilsen
Asger



t