Login check der ikke virker..

Tags:    asp

Hej med jer allesammen.

Jeg er igang med et community, hvilket i og for sig er nemt nok... hvis loginet gad virke?! (:

Jeg har dette stykke kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og jeg skriver test,test i min login form:
Fold kodeboks ind/udKode 

og ved ikke lige hvad der er galt. :p

skifter selvfølgelig "test" ud med database udtræk når det virker..

Nogen der kan hjælpe? er ligeglad med sikkerheds optimering, vil bare gerne have dette simple kode til at virke.. laver sikkerhed og sessions efter communitiet kører (:

Hilsen Daniel

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej, jeg har testet din kode lidt af, men mangler access-database funktionalitet på min server (one.com)...

Den ser generelt ud til at virke fint, men du skal bare huske på, at hvis der er noget som går galt, så udskriv alle variabler osv igennem dokumentet, og undlad at lave redirects før dine ting virker...

Jeg ville måske undlade at tjekke brugernavn og kodeord på den måde du gør på:
Fold kodeboks ind/udKode 

og i stedet hente kodeordet ud af databasen, ud fra det brugernavn som bliver sendt hen fra login formen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har lavet et lille test script, ud fra de oplysninger du gav: http://westsworld.dk/asd/udvikleren.dk/forum/asp/20933/ Kilden ligger der også. Jeg kan ikke garantere for, at loginet altid vil virke, da det kan være jeg dropper den tabel en dag :)

Jeg smider lige hele scriptet i bunden her:
Fold kodeboks ind/udKode 

og hvis du kiggede ordentlig på den hedder mit udtræk rs("passwd").. gider bar ikk sætte det ind før loginet virker og redirecter ordentlig.

og hvis du kiggede ordentlig på den hedder mit udtræk rs("passwd").. gider bar ikk sætte det ind før loginet virker og redirecter ordentlig.

... og?

t