Storbritannien forbyder computerspil

Tags:    it-nyheder

Computerspillet Manhunt 2 bliver forbudt i England. Spillet beskyldes for at have et »kompromisløst fokus på sadistisk og brutal nedslagtning«.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1257



Jeg bryder mig absolut ikke om censur. Det sætter landende i båd med blandt anden Indien og Kina som jo især er god til at bruge disse metoder. Jeg ser det som et brud på frihed, og at begrunde det med et mord, som de påstår skyldes et spil, er efter min mening lang fra nok, til at jeg kan se en fornuftig begrundelse.

Men btw. jeg skal ud og skaffe dette spil, bare for at føle hvor makabert spillet så må være. Så lad mig se om jeg også går rundt myrder folk bagefter. :) he he. Lyder underholdene



Øv. Det kommer ikke til PC :(



Shafh har helt ret. Censur duer bare ikke. Det vil bare vække folks interesse om dette nye blodbad til Playstation. Folk vil bare blive ivrige efter at se hvad det er der kan få et land til forbyde et spil.

Desuden syntes jeg ikke at et spil kan beskyldes for at være skyld i et mord. Der er jo ingen person der kun pga et spil vil begå mord. Der vil altid ligge noget andet bag, som fx. psykiske problemer eller lign.

Og så her lige et citat jeg hørte i fjernsynet her forleden: "Vis flok kun slog ihjel på spil, så ville det ikke blive slået nogen ihjel."



Ja, tror Simon har ret i at det netop vækker opmærksomheden. Ligesom jeg lige med det samme efter at have læst nyheden, tænker: "Det spil må jeg prøve, for at se hvor voldeligt det er.

I øvrigt så, jeg så et par screenshot fra billedet. Grafikken så ikke helt i top ud, forhold til hvad vi kender i dag, og så det også bare så urealistisk ud. I et billede holder en person en sprøjte i hånden som ham vil dræbe en anden med. Sprøjten er så stor, at han næsten ikke kan have fingrene om den. Lignede næsten at der kunne være en liter blod i den :) ... Alt, til alt syntes jeg ikke det så, så vildt ud.



Grafikken så ikke helt i top ud, forhold til hvad vi kender i dag, og så det også bare så urealistisk ud.

http://www.worthplaying.com/article.php?sid=42577&mode=thread&order=0


Det du skrev Shafh, var vidst århundredets underdrivelse!



Indlæg senest redigeret d. 21.06.2007 03:19 af Bruger #2330
Grafikken så ikke helt i top ud, forhold til hvad vi kender i dag, og så det også bare så urealistisk ud.

http://www.worthplaying.com/article.php?sid=42577&mode=thread&order=0


Det du skrev Shafh, var vidst århundredets underdrivelse!


Ha ha! Han kan jo sagtens have den sprøjte i hånden, hans fingre når næsten hele vejen rundt om den!



Underdrivelse, syntes du det ser værre ud? :)

Syntes da ikke det er særlig urealistisk det jeg syntes. Jeg er personligt da ikke så imponeret af grafikken - især når blandt andet half-life 2 har sat en ekstrem høj standard de sidste par år.

Og så er den sprøjte da sindsyg stor. Se på den. Jeg tror aldrig jeg har set sådan en sprøjte før, og håber aldrig at jeg kommer til at se sådan en før :) - man må være MEGET syg hvis lægen trækker trækker sådan en frem :)



Indlæg senest redigeret d. 21.06.2007 08:03 af Bruger #5097
Underdrivelse, syntes du det ser værre ud? :)

Syntes da ikke det er særlig urealistisk det jeg syntes. Jeg er personligt da ikke så imponeret af grafikken - især når blandt andet half-life 2 har sat en ekstrem høj standard de sidste par år.

Og så er den sprøjte da sindsyg stor. Se på den. Jeg tror aldrig jeg har set sådan en sprøjte før, og håber aldrig at jeg kommer til at se sådan en før :) - man må være MEGET syg hvis lægen trækker trækker sådan en frem :)


Men du skrev: "Sprøjten er så stor, at han næsten ikke kan have fingrene om den."

Det passer i overhovedet ikke. Men grafikken er ikke overvældende, det har du ret i. Og jeg har nu set blodigere spil.



t