I gang med C#

Tags:    c#

<< < 12 > >>
hejsa, som overskriften lyder vil jeggerne lege lidt med C# for at se om det er noget for mig :)

Hvad skal jeg bruge at værktøjer for at kode C#?

Har i nogen eks. på noget som er udviklet i C#. Er det et svært sprog at komme i gang med?:)

Hejsa Dan,

FEDT :D

Altså for at kode C# skal du bruge enten visual studio(det koster) eller gratis udgaven Visual C# Express( kan hentes her http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/visualcsharp/default.aspx)

altså der findes et hav af programmer der er lavet i C# - fx TSW webcoder 2007.

Jeg synes selv det var ret let at komme i gang med :)

Mener os der er en fin begynder artikel her på udv... ka ik huske om jeg tager fejl :)

Nicholas -> er TSW Webcoder ik lavet i VB? :)

Er den god nok den der "Visual C# Express" eller er der begrændsede muligheder i forhold til den der koster?:)

Hvad er det der er FEDT :)

Skal jeg ikke også ha noget SDK et eller andet mener jeg jeg har læst :)

Dan, alt du skal bruge, følger med visual studio / visual C# express .. Der er også en ganske glimrende open source IDE der ligner en kopi past af visual studio :)

Dan, før var det lavet i Delphi, nu er jeg 90% sikker på det bliver lavet i C#

Den er god nok til at begynde med :)

Det der er fedt er at du gerne vil lære det :)

Ang SDK's - det kommer an på hvad du vil udvikle til, fx hvis du skal udvikle til mobiler skal du hente et SDK

Det var Delphi jeg mente :-P

Okay så prøver jeg den :)
Det er ikke til mobiler jeg vil lave, til at starte med vil jeg følge tutorials på nettet, ved du evt hvor man kan finde en god en som har "det hele" med eller i hvertfald meget af det, ligesom de mange ASP.NET tutorials der er her på udv.dk?

jeg vil lave små app's til mig selv som en begyndelse, og så må vi se om jeg bliver bidt af det og fortsætter med nogetg vildere :) men en SDK er ikke nødvendig til små app's?:)

Jeg har nu hentet og installeret det, og skrevet den gode gamle "Hello World" :-D

men ved ik hvordan jeg skal "Complie det"
(hedder det ik det?:-/). Jeg kan debugge, der gemmer den jo ikke First.exe, men first.cs :-/

Og så lige et spørgsmål til: hvordan undgår jeg at den lukker mit Consol vindu ned i samme sekund det er åbnet?:)

Du kan bede brugeren om at trykke på en knap for at afslutte. Nu har jeg ikke så meget C#, men i C++ kan man vidst gøre det på følgende måde

std::cin.get();

Altså hvis du har skrevet den i Visual C# så trykker du på F5 for at debugge.

Ang pausen, kan du lave den sådanne her(det er muligt der findes kønnere udgaver)

Fold kodeboks ind/udKode 

Nicholas Swiatecki

jeg kan godt debugge den, men den skal jo compiles for at blive til en *.exe fil, eller er jeg galt på den?:)

<< < 12 > >>
t