Hjælp til Javascript funktion

Tags:    javascript

Hej.
Jeg har netop lavet (Java)scriptet der ses på denne side:
http://www.lassegrubbe.dk/viden/alm.htm

Inputtet jeg har lavet, der viser hvilke toner akkorden/skalaen/intervallet består af, kan jeg ikke få til at vise de rigtige tonenavne. Det er umuligt pga. visse musikteoretiske omstændigheder.

Jeg vil derfor gerne lave det på en anden måde.
Jeg vil gerne lave en ny stor input boks, gerne en med 3 linier, som viser en tekst alt afhængigt af hvilken/hvilket akkord, skala eller interval man kigger på.
Sådan så at vis jeg fx klikker på pentatonisk skala, så kommer der følgende tekst frem nede i input boksen:
"Toner: C, D, E, F, G
Intervaller, 1-½-1-½-11
Navn: blablabla"

Denne tekst skriver jeg selv for hver enkelt akkord/skala/interval. Det er altså ikke nogen tekst der skal genereres af scriptet. Jeg skal simpelthen bare vide hvordan jeg får en input boks til at vise en bestemt tekst hvis man klikker på en bestemt skala/akkord/interval.
Håber der er nogle der kan hjælpe.
Der er 200 point på højkant :P



9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du må meget undskyld, men jeg kan altså ikke overskue det lige nu..

Jeg troede at jeg havde haft en masse tid i sommerferien, men der dukkede et større (betalt) projekt op, fra en ret stor kunde.

Jeg undskyld rigtigt mange gange.



Jeg vil gerne prøve, men så skal jeg lige have noget tid :S



Du skal være meget velkommen!
Jeg glæder mig til resultatet, og jeg har i øvrigt ikke noget imod at vente. Jeg er lige blevet student, så de næste dage er fuldt booket op til fester og andet ;)

Husk lige når du/eller hvis du giver dig i kast med det, at det ikke er nok at hvis man klikker på intervallet "Prim" så viser den en tekst. Teksten skal afhænge af hvilken grundtone man vælger. Hvis man vælger fx D# som grundtone bliver teksten anderledes.
Altså kan du fx give grundtonerne navne fra 1-12 og intervallerne fra 1a til Xa.
Så hvis 1 + 1a er trykket ned, kommer en tekst frem, og hvis 2 + 1a er trykket ned, kommer en anden tekst frem.

Dette skal selvfølgeligt også gøres med akkorderne og skalaerne. Dette kan jeg eventuelt selv gøre.
Du skal bare vise hvordan man gør med et par stykker, og så kan jeg selv regne resten ud :)



Indlæg senest redigeret d. 27.06.2007 10:29 af Bruger #7127
Jeg skal prøve så godt jeg kan..

Jeg er også ret kraftigt booket op lige nu, men jeg skal nok kigge på det ;)

(Hvis der da ikke er nogen der melder sig hurtigere end mig ;))



Indtil videre er du den eneste :)



Lasse >> det er utroligt svært at skulle sætte sig ind i hvordan noder virker osv - du får nok en del bedre hjælp hvis du beskrive problemet "teknisk" og ikke hvad målet er.

Men jeg går ud fra at du vil kunne markere flere felter, og afhængigt af kombinationen af disse vil du udskrive en tekst.

Jeg har lavet et lille system så du kan tilføje alle de felter og grupper du vil - den udskriver værdien i et textarea.

Du tilføjer bare felter (spans) og grupepr (divs) som du har lyst til.

Fold kodeboks ind/udKode 


Den tager title af de spans som værdi, og ID fra divet som gruppe, det skulle være lige til..

Du kan som sagt bare tilføje alle de spans og divs du vil.

/JJ





Indlæg senest redigeret d. 28.06.2007 22:00 af Bruger #5789
Jeg forstår ikke helt hvad du mener, og har sikkert heller ikke kompetencerne til selv at lave det.
Hvis det er så lige til som du siger, hvad så med om du lige fixer det for mig ;)



Vil bare lige høre om der er nogle der er i gang med at lave noget, eller om der er nogle der har planer om at æave noget snart?
Håber det, men hvis ikke, må jeg jo bare se at få fjernet den funktion der er på siden, som i øjeblikket viser de forkerte tonenavne...



Ok, så bare glem det.
Jeg finder på noget andet - ellers skriver jeg her igen :)



t