Check om alle felter er udfyldt

Tags:    javascript

Hej udviklere :-)

Jeg har siddet og kigget rundt omkring på nettet, men uden at finde svar, så nu prøver jeg her.

Mit spørgsmål er, når man har en form med forskellige inputs, fx:
- Fulde navn
- Ønsket brugernavn
- Password
- osv osv osv

Kan man så lave et javascript som checker om man har udfyldt alle felter (eller i mit tilfælde nogle specifikke felter), og som så kommer op med en alertbox hvor der står "Du skal udfylde alle felter markeret med rød stjerne" når man trykket på submit-knappen?

På forhånd tak for hjælpen.



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her:

Fold kodeboks ind/udKode 


Du kan selvfølgelig ændre teksten "Felter markeret med * skal udfyldes." Til det pågældene felt.

Håber du kan bruge det ;)


Det vil i hvert fald kunne indbygges som han selv ønsker ;-)

Man kunne evt. lave 1 standard streng til alert, hvis der ikke ønskes forskellige tekster ;-)


Præcis.. ;) Jeg lavede det sådan fordi han sagde at han ville give besked om hvilket felt det var ;)



Ja det er funktionelt og enkelt og derfor sikkert også lærerigt, men kunne også være smart at lave så man lavede et array for hvert name/id hvorefter du sætter et til med fejl meddelse..

Kunne være en anderledes mulighed ;-)


Det er jo rigtigt nok, men der er jo så mange forskellige muligheder, så det er en smagssag og en vanesag..

Folk har forskelligt syn på hvad de bedst kan lide.. Jeg kan godt lide at det måske fylder en lille smule mere, men at jeg samtidig har mere styr på det.

Det lyder måske underligt, men sådan har jeg det ;)



Hvis du mangler et script fra nettet, så tror jeg du kan finde det på http://www.dynamicdrive.com

Ved ikke om det er sådan noget du søger, eller om du ønsker at udvikle det selv..



Her:

Fold kodeboks ind/udKode 


Du kan selvfølgelig ændre teksten "Felter markeret med * skal udfyldes." Til det pågældene felt.

Håber du kan bruge det ;)



Her:

Fold kodeboks ind/udKode 


Du kan selvfølgelig ændre teksten "Felter markeret med * skal udfyldes." Til det pågældene felt.

Håber du kan bruge det ;)


Det vil i hvert fald kunne indbygges som han selv ønsker ;-)

Man kunne evt. lave 1 standard streng til alert, hvis der ikke ønskes forskellige tekster ;-)



Her:

Fold kodeboks ind/udKode 


Du kan selvfølgelig ændre teksten "Felter markeret med * skal udfyldes." Til det pågældene felt.

Håber du kan bruge det ;)


Det vil i hvert fald kunne indbygges som han selv ønsker ;-)

Man kunne evt. lave 1 standard streng til alert, hvis der ikke ønskes forskellige tekster ;-)


Præcis.. ;) Jeg lavede det sådan fordi han sagde at han ville give besked om hvilket felt det var ;)



Her:

Fold kodeboks ind/udKode 


Du kan selvfølgelig ændre teksten "Felter markeret med * skal udfyldes." Til det pågældene felt.

Håber du kan bruge det ;)


Det vil i hvert fald kunne indbygges som han selv ønsker ;-)

Man kunne evt. lave 1 standard streng til alert, hvis der ikke ønskes forskellige tekster ;-)


Præcis.. ;) Jeg lavede det sådan fordi han sagde at han ville give besked om hvilket felt det var ;)



Ja det er funktionelt og enkelt og derfor sikkert også lærerigt, men kunne også være smart at lave så man lavede et array for hvert name/id hvorefter du sætter et til med fejl meddelse..

Kunne være en anderledes mulighed ;-)



Tak for hjælpen begge to :-) Lige hvad jeg manglede



Det er jo det vi er her for ;)



Hej alle sammen herinde!
er der nogle der ved hvordan man kan gøre sån at folk kan oprette bruger sån at de skal logge ind for at komme til nogle sider for kun bruger?




t