Italiens parlament vælger Linux

Tags:    it-nyheder

Det italienske parlament har besluttet at skifte til open source-software på alle sine servere og desktop-computere.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1357



Gad vide hvornår det næste land tager det samme skridt? 1 Måned? Der går nok ikke længe før der begynder og ske noget.



forhåbentligt så hurtig som mulig... der er jo ingen tvivl om at opensource er fremtiden



Altså jeg kan se den lille fordel i at man ikke skal betale så meget for nyt hardware/software osv. Den store fordel i at skifte til Linux er at man slipper for viruss, spyware, trojan og alt det andet crap, skrevet til Windows platformen.



...som så bliver skrevet til Linux platformen...

Prisen er den primære grund til at skifte, det andet skal nok komme til Linux før eller siden.



Altså jeg kan se den lille fordel i at man ikke skal betale så meget for nyt hardware/software osv. Den store fordel i at skifte til Linux er at man slipper for viruss, spyware, trojan og alt det andet crap, skrevet til Windows platformen.


Hvis vi siger at alle landes regeringer bruger linux, hvorfor tror du så at der ikke vil begynde at komme virus til disse systemer også?

Trojanske heste er jo til for at få informationer fra it-systermer, og hvem er ikke interesseret i at få informationer fra eksempelvis Skat?



Jamen det vil da komme. Nu tænker jeg mere på at 95 % af computerne har Windows installeret. Er der to regeringer der går om til Linux, så flytter de ikke på den generelle procentdel. De vil være fri for virus, og trojans, da markedet stadigt er domineret af Windows.
Er der en forbryder der vil ind i et Linux system, skriver han selvf. bare koden til det, men dette er et specifikt tilfælde vi taler om, et direkte angreb. Jeg snakker om det generelle tilfælde, og dem vil de slippe for, hvor de virusser og trojans som er skrevet til windows platformen vil blive undgået.



Indlæg senest redigeret d. 16.07.2007 20:28 af Bruger #1151
Jamen det vil da komme. Nu tænker jeg mere på at 95 % af computerne har Windows installeret. Er der to regeringer der går om til Linux, så flytter de ikke på den generelle procentdel. De vil være fri for virus, og trojans, da markedet stadigt er domineret af Windows.
Er der en forbryder der vil ind i et Linux system, skriver han selvf. bare koden til det, men dette er et specifikt tilfælde vi taler om, et direkte angreb. Jeg snakker om det generelle tilfælde, og dem vil de slippe for, hvor de virusser og trojans som er skrevet til windows platformen vil blive undgået.


Jeg hører ofte mange pro-linux mennesker, siger man skal skifte til linux og glemme alt om Microsoft. Lad os sige alle skifter til linux, så har linux folkene fået deres vilje. Men så vil linux udviklerne også få de samme problemer som Microsoft har i dag, nemlig at gøre kunderne tilfredse med nye funktioner og større sikkerhed. For, som du også selv skriver, jo flere der vælger linux jo flere vira vil blive skrevet til det.



t