Funktions parametre

Tags:    javascript

Er jeg fuldstændig gal på den når jeg kalder en funktion i javascript på denne måde, med en paratemer?
Fold kodeboks ind/udKode 


Min implementering af funktionen ser sådan her ud
Fold kodeboks ind/udKode 


FF kan godt, men IE brokker sig noget så grusomt over at det er en dårlig måde at sende en parameter med en funktion på.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg plejer at bruge:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det har den ekstra bonus at du kan tilføje noget i href, som ikke vil blive udført når JS er slået til, men vil blive det når JS er slået fra eller ikke er tilgængelig.



HTML og javascript er mærkeligt. Jeg opfatter selv IE og FF som to kompilere (selvom jeg udemærket godt ved at det ikke har noget med en kompiler at gøre), som skal fremvise resultatet af et sprog. De har forskellige måder at opfatte sprogets syntaks på, hvilket vil svare til at man have en gcc kompiler og en fgg kompiler, som oversatte
Fold kodeboks ind/udKode 

til enten "hej\\n" eller "hej<<endl, hvilket overhovedet har noget med hinanden at gøre. Den ene vil faktisk ende i fejl.
fgg er ikke en kompiler. Bare en jeg har opfundet for at vise min fustration mod dette standard helvede, eller faktisk manglen på samme. Det er irriterende og ligefrem svært at vide hvordan ens kode ender op, hvilket vil sige at man skal hacke sig igennem det hele, hvilket er utrolig kedeligt og svært.



Forøvrigt melder IE 6 og IE 7 stadig fejl med "argumentet er ugyldigt" når jeg prøver med dit eksempel, The-Freak.
Kunne være at jeg har misforstået hele konceptet med argument parsing til en funktion skrevet i javascript. Jeg vælger at tro at det er fejlen, og ikke dette oversætningsproblem mellem de to browsere.




Hmm, underligt - Lorte browsere...

Jeg er 100% enig i din frustration, det er frygtelig træls at skulle lave en zillion forskellige hacks, blot for at sikre at tingene ser ens ud i alle browsere.



Humlen her er at min funkion skal se sådan her ud
Fold kodeboks ind/udKode 

Altså uden mellemrum i "Vis billede".



t