Elton John: Sluk nettet i fem år

Tags:    it-nyheder

Megastjernen Elton John mener, at internettet er dræbende for kreativiteten. Sluk nettet i fem år og lad os se hvad der sker, lyder opfordringen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1435



Genial...



Hans påstand kan såmend have sin rigtighed, men jeg er uenig i at internettet i sin natur er en hæmsko for samarbejde og kreativitet. Det er snarere manges ego-centrede brug af internettet, den er gal med. Alligevel må jeg indrømme at internettet i stor stil bliver brugt til kommunikation og kreativitet og samarbejde. Prøv at tænke på alle de projekter, open source (her menes der primært Creative Commons) såvel som closed source, der kommer til live hver eneste dag omkring i verden, på tværs af nationer og landegrænser, takket være internettet. Prøv at tænke på alle de personer der mødes over internettet, og opdager at lige netop deres talenter spiller sammen i en højere enhed, og dermed kan komme frem med noget spændende nyt.

Hvorom jeg sagtens kan se pointen, og da også kan se det interessante i et verdensomspændende lockdown af internettet, bare som forsøg, så må jeg sige at påstanden som hr. John fremkommer med er, om ikke forkert så i hvert fald, ikke helt holdbar.



Hvad med at vi alle sagde vores job op? Sikke en masse kunst folk så kunne få lavet.

Hvis man "slukkede" for internettet, så ville folk bare bruge deres tid på noget andet, også ville vi stå med samme problem igen + kan ikke se hvordan kunst vil kunne redde verdenen, så ville hellere se at det skulle ske til fordel for frivilligt nødhjælpsarbejde.



t