Flytte div hen under klikket link?

Tags:    javascript

Hej

Jeg mangler et script til at gøre en usynlig og absolut positioneret div synlig under det link folk klikker på. Eller bare der hvor linket er. Så kan jeg selv lige klare at flytte det ned.

Det med at gøre det synligt kan jeg lige finde ud af, men til det med at placere det under linket kan jeg kun sige: offsetTop?? Og så ikke mere.

Jeg vil også gerne vide hvordan jeg får det til at virke i IE/FF/så mange browsere som muligt.

tak



7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kan placere med top:10px; og left:10px;

og så det med bag et link det skal fx. det som er bag linket skal være z-index:1; og det som er linket skal værez-index:0;






Sæt yPos til 0
Du sætter elm til at være link-elementet.
Gør{
Sæt yPos til yPos+elm.offsetTop
Sæt elm til at være forældre-noden.
}Mens at elm ikke er null

Jeg tror du har fanget ideen?:) Ellers så spørg.(Det skal lige siges at grunden til at jeg ikke skriver i JavaScript er at jeg ikke er sikker på at det virker;))



Fold kodeboks ind/udKode 


Output: NaN


Du bruger en while løkke i stedet for if?

Fold kodeboks ind/udKode 


Output: 8



Indlæg senest redigeret d. 05.10.2007 12:55 af Bruger #6080
Det var jo vældig smart!

Det har bare givet mig et lille fejl:
Fold kodeboks ind/udKode 


Output: NaN

Hvorfor er det ikke et tal? Det burde det da være.
Jeg var ellers lige så optimistisk :) Jeg skal bruge dette script til mange ting.

PS:

Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 18.08.2007 17:26 af Bruger #10608
Ja det gør jeg fordi det ikke kun er det sidste element men alle forældre elementernes positioner jeg lægger sammen da jeg har en idé om at de er relative og ikke absolutte.



Det er helt rigtigt at bruge while.
Prøv i stedet: pos_x = pos_x + parseInt(hl.offsetTop);



Tak fordi du stadig vil hjælpe.

Jeg forsøgte med en workaround fordi jeg nu ikke kan forstå hvorfor den ikke virker. Den skriver stadig NaN til sidst, og div'en flytter sig det forkerte sted hen når jeg bruger:
Fold kodeboks ind/udKode 




t