Tilfældig billeder

Tags:    javascript

hej er der nogen da kan hjælpe med hvordan man laver en Random images ting.

at hver gange siden opdater viser der ny billeder, jeg har lige læret hvordan man gør det i C# men når nu min site er alm html så derfor hvis nogen kan med javascript så smid kode her til mig tak



Har lavet denne kode til dig, god fornøjelse :)

Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 23.08.2007 11:53 af Bruger #11231
Hvorfor ikke lave et array, og derefter tage størrelsen på arrayet? Så har du vel også dit antal, og du skal derfor kun opdatere dit img array? Eller det kan man måske ikke i dette tilfælde? Jeg har ikke arbejdet særlig meget med JS sproget.



Hvorfor ikke lave et array, og derefter tage størrelsen på arrayet? Så har du vel også dit antal, og du skal derfor kun opdatere dit img array? Eller det kan man måske ikke i dette tilfælde? Jeg har ikke arbejdet særlig meget med JS sproget.


Nåh ja, tænkte jeg ikke lige over :roll:


Brug denne i stedet :)
Fold kodeboks ind/udKode 




Fold kodeboks ind/udKode 

At bruge en foreach til at finde længden af et array er ikke den bedste måde. Jeg ville bruge img.length til at finde længden:



Fold kodeboks ind/udKode 






Indlæg senest redigeret d. 25.08.2007 10:44 af Bruger #404
Fold kodeboks ind/udKode 

At bruge en foreach til at finde længden af et array er ikke den bedste måde. Jeg ville bruge img.length til at finde længden:



Fold kodeboks ind/udKode 




jeg kan se at den virker godt så læng det er ud for en Iframe side, men problem er at jeg har brugt iframe i min site som er www.watan.dk og der virker den ikke på andre sider i site undtage index, så kan I hjælp mig.

og det næste sprøgsmål, kan man link det tilfældig billeder til en anden side eller video file, kort sagte kan man tilføje < a href=""> tag til de tilfædig billeder



Fold kodeboks ind/udKode 


Den virker 111%



Hvorfor ikke lave et array, og derefter tage størrelsen på arrayet? Så har du vel også dit antal, og du skal derfor kun opdatere dit img array? Eller det kan man måske ikke i dette tilfælde? Jeg har ikke arbejdet særlig meget med JS sproget.


Nåh ja, tænkte jeg ikke lige over :roll:


Brug denne i stedet :)
Fold kodeboks ind/udKode 


det virker altså hvergane siden optadter viser den ny billede, men kan man tilføje link til selv billed, så man kan tryk på billede og kom over til en anden side





kan man tilføje link tag til dett billede?

altså det kommer ny billed hvergange siden opdater men jeg vil have at billede også har en link, når der blivet tryket på billed kommer man over på en anden side









Fold kodeboks ind/udKode 


Den virker 111%




t