Filmpirat tvunget til at skifte til Windows

Tags:    it-nyheder

Krav om overvågningssoftware betyder farvel til Linux, som skal erstattes med Windows.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1528



Det er da også for galt. Efter min mening kan retten da ikke kræve at han installerer Windows. Så må de sku finde på noget andet!



Det er da også for galt. Efter min mening kan retten da ikke kræve at han installerer Windows. Så må de sku finde på noget andet!


Teknisk set kan retten godt kræve at han installerer Windows, hvis de fx mener at Windows vil begrænse hans muligheder for at begå yderligere kriminalitet. Da det så imidlertid ikke er tilfældet, og at tvangen til at bruge Windows er utilsigtet, så er jeg helt enig i, at det er latterligt. Enten må de lave software der virker på andet end Windows, eller også må de ændre dommen så de rent faktisk kan tillade sig at tvinge ham. Det andet er til grin.



Jamen, der er jo ingen tvivl at grunden til at programmet kun kan køre på Windows ikke er fordi at Linux er en trussel, som gør at han laver flere forbrydelser. Det er jo bare fordi de ikke har udviklet programmet til linux.



Tja, jeg forstår jer godt, men han skulle bare lade være med at begå forbrydelsen fra begyndelsen...



Tja, jeg forstår jer godt, men han skulle bare lade være med at begå forbrydelsen fra begyndelsen...


Der er ingen af os der har påstået andet. Men jeg synes ikke man kan sige det sådan, medmindre dommen rent faktisk _var_ at han skulle skifte til Windows.



Tja, man kan jo altid udvide dommen. :)



t