60 GB harddisk i MP3-afspilleren

Tags:    it-nyheder

Seagate er klar med en harddisk på 1,8", der rummer 60 GB. Den skal tage markedsandele fra flashram til MP3- og multimedieafspillere.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1568



Efter min mening så er noget af det vigtigste for underholdningsafspillere at de kan tåle til lidt og vært, er relativ lille, og har et lavt energiforbrug. Alle disse dele kan harddiske altså overhovedet ikke prale med. Flash kan laves med rimelig store hukommelse. 2 gb ram-baserede mp3-afspillere kan eks. sagtens købes for rimelige penge. Og det er mere end hvad almindelige mennesker har brug for. Det er jo omkring 20 timers musik! Når iPod og andre reklamere om mp3-afspillere på 60 gb og op efter, så er det efter min mening et salgstrek som gør at mange køber afspilleren, skønt at de slet ikke har brug for den enorme hukommelse.

Det er min mening



Indlæg senest redigeret d. 08.09.2007 10:41 af Bruger #5097
Tja, det er op til dem selv, om de vil købe den.



Man kan vel sige det samme om 100mbit internet, de færeste som virkeligt kan bruge hele forbindelsens potentiale.



Er enig med Johan. Men i det mindste betyder det i det mindste ikke at internettet bliver mere ustabil eller dårligere, ligesom en mp3-afspiller jo den gør, når man vælger at sætte en harddisk i, i stedet for en RAM



Man kan vel sige det samme om 100mbit internet, de færeste som virkeligt kan bruge hele forbindelsens potentiale.


Det passer da ike helt, jeg har da ikke noget problem med at og grundigt i min, og jeg har set hastig på +9mb/s og det vil jeg da mener er ret god udnyttelse af en 100mbit og så til det atiklen egentlig handler om, så vidt jeg ved har der altid siddet harddiske i de store ipods, så det er vel ikke lige frem en verden sensation



Jeg vil sige at det altid er en sensation at en service bliver lavet i en mindre udgave som har et endnu større poentiale. Sensationen er at man i fremtiden nu kan tage denne nye model og videreudvikle på den. Vi er gået far harddiske til flash, og gjort det mindre. Det næste bliver vel noget med at man går fra flash til nano teknologi. Vi starter i den store ende, men gør det mindre. Nu besidder vi en lille flash teknologi. Og så videre og så videre, indtil vi ramme en nanoteknologi harddisk som er 1x1 nano milimeter og gemmer sin data i en diamant.



problemet er, Martin, at dette jo ikke er en udnyttelse af Flash, men en gåen tilbage til optisk harddisk, så vidt jeg kan læse det.



Flash er allerede blevet overhalet... af Intel. http://en.wikipedia.org/wiki/Phase-change_memory#PRAM_vs._Flash



t