nogle som kan svare på c# spørgsmål

Tags:    c#

hej alle

Mangler lidt info om c#

eksempler på brug af:

int
if
string
Convert.ToTnt32 eller de andre

eller nogle gode artitler på de 4 ting.

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
int er en af C#s indbyggede typer. Den optager 32 bits, og er et alias for System.Int32. Variabler af typen int kan kun holde heltalt i intervallet -2,147,483,648 til 2,147,483,647.

if udsagnet vælg det udsagn der skal udføres baseret på en test:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis 'et-udtryk' er sandt, vil 'et-udsagn' blive udført, ellers vil det næste udførte udsagn være 'et-andet-udsagn'.

string bruges til at holde Unicode tekststrenge. string er et alias for System.String. string objekter er ikke muterbare så når de først er skabt kan de ikke ændres. En string variabel kan skabes sådanne:

Fold kodeboks ind/udKode 

Convert klassen bruges til at konvertere et objekt til en given værdi. Dvs. Convert.ToInt32 konverterer dets argument til int værdier - såfremt det er muligt. Hvis en konvertering ikke er muligt kastes en FormatException.

Lidt flere eksempler på brug af string og int:

En int kan deklareres (oprettes) på flere måder.
Enten sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

I dette tilfælde bliver int'en deklareret og tildelt en værdi på én linje. Men man kan også gøre sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Nu er int'en blevet deklareret, men den er endnu ikke blevet tildelt en værdi. Dette gøres sådan:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så er int'en både deklareret og tildelt en værdi.

En int's værdi kan altid ændres, medmindre den er en konstant. (const int). Værdien ændres sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og nu til string. En string kan også oprettes på de to ovenstående måder, enten ved at man deklarerer og tildeler den en streng på samme linje, eller deklarerer den og tildeler en streng senere.

En string's "værdi" kan dog ikke ændres (jeg er ikke sikker, jeg har egentlig ikke prøvet. Jeg har blot hørt en fugl synge om det.)

Håber det hjalp :)

t