img objekt

Tags:    javascript

Hej udvikleren
Nu er jeg ikke den store ekspert i DOM objekter, og deres opførsel, men jeg har et lille problem, som nok nemmest kan beskrives ved denne kode,
Fold kodeboks ind/udKode 


Altså jeg har en file boks, som man kan loade billeder ind med, når man trykker på opdater, skal billedet så vise sig. Dette virker, men prøver jeg at få fat på højden og bredde på billedet, så skriver den bare 24 px. Prøver jeg ligeledes at ændre på bredde. Fx. dividere med 2, så ændres hele billedet til en 24x24 px.
Hvorfor er det lige at det driller mig?
Det skal sige til mit forsvar at jeg ikke er særlig erfaren på JS området.


PS. Martin, jeg har lavet en fejl med de kode bokse du kan bruge på udvikleren.dk. Her får du hele min kode.



Indlæg senest redigeret d. 17.09.2007 17:52 af Bruger #1151
8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan sagtens lade sig gøre... bare husk at sætte den rigtige protokol (file://) på stien... :)

Fiksede også lige en ekstra ting så funktionen kan udregne de korrekte dimensioner.

Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 17.09.2007 19:12 af Bruger #10216
Jeg har prøvet at lave en test og den virker ved mig. Jeg har bare taget udgangspunkt i en img med 70px bred og 75 høj

Fold kodeboks ind/udKode 




Grunden til at jeg får en fejl med 24x24 px er at jeg jo ikke starter ud med noget billede. Det er derfor jeg har denne file boks, så brugeren selv kan vælge det. Når billedet kommer frem, så siger mit javascript, som du har testet kan jeg se, at billedet stadig er 24x24 px.



File boks? Nu ved jeg ikke hvordan du laver uploaden, men når den er oploadet refreshes siden bare så?



Nej nej jeg uploader intet. Jeg bruger den bare til at finde frem til den eksakte sti på en fil af brugerens eget valg. Derefter kan han se om det er det rigtige billede, så kan kan sende den op. Jeg har dog ikke lavet upload delen endnu.
Jeg ved ikke om siden refreshes. Tror jeg faktisk ikke at den gør, da det er en button jeg har i min form, og ikke en submit knap. Submit knappen virkede ikke for mig, fordi den lige netop refreshede.



Ved ikke om du har læst mit første spørgsmål? Kode boksen på udvikleren ødelagde min kode lidt. Prøv at tage et kig på den igen. Tror ikke du har set hele koden.



Det jeg egentlig bare gerne vil er, at lave et billede udfra stien, som max må være fx 100x175 px, hvis det er over dette, skal billedebredde sættes til 100x175 px, men er den under, skal den bare sættes til dens normale størrelse. Jeg er nu begyndt at tvivle at dette kan lade sig gøre med JS.



Det var en meget smart måde at gøre det på. Yderst forståeligt i mine øjne. Tak for det.



t