Image resize script..

Tags:    javascript

Hej Udviklere..

Jeg sidder lige og leger lidt med javascript (fedt sprog!!!) men er kørt lidt fast med en funktion jeg vil lave.

Jeg har lavet første del, som virker fint nok, den skal skalere billedet op, til en given størrelse, og hvis den er sådan, og man trykker på billedet skal den gøre det modsatte.

Men hvordan?!

Lidt kode:
Fold kodeboks ind/udKode 



Ser frem til jeres svar :)



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du nu siger billedet skal være 100 px så laver du en if-else...

Fold kodeboks ind/udKode 


Har ikke testet det.



Fold kodeboks ind/udKode 


Her er det hele poppet ind i et singleton objekt. Gik lige lidt amok. Det er kun testet i firefox, men burde virke i de fleste browsere.



Indlæg senest redigeret d. 19.09.2007 22:16 af Bruger #10216
Omskriv din kode til at gøre det nøjagtige modsatte. Så nemt er det... :)

Det er lige som med plus og minus. :) eller gange og dividere...



Ja, men jeg ville gerne gøre så jeg kunne kalde det med den samme funktion, hvis du forstår..

Så når man trykker på billedet når det er i fuld størrelse, så skal det gøres mindre.

Hele koden er her hvis det hjælper
Fold kodeboks ind/udKode 




Det virker desværre ikke, da den så vil prøve at gøre billedet fuld størrelse igen, hver gang den har gjort det 1 gang mindre :(



Mange tak Gnu.

Det er ens i både IE7 og Firefox :)



Fold kodeboks ind/udKode 


Her er det hele poppet ind i et singleton objekt. Gik lige lidt amok. Det er kun testet i firefox, men burde virke i de fleste browsere.


Nice script.. kunne det evt modificeres således at man "zoome" ud og ind på det samme billede? altså sådan at man har 500px billede, så zoomer man det ned til 100, klikker man igen kommer det tilbage på de 800..



t