Euro-kurs får skyld for ringe Open Office-fremmøde

Tags:    it-nyheder

Openoffice.org-konferencen i Barcelona er ikke så velbesøgt som tidligere. Euro-kursen får en del af skylden.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1606



øeh, det er jo bare forkert.

Bare fordi euroen er 40% mindre værd, betyder det ikke at priserne er 40% højere... hørt om inflation?

Man skal godt nok være amerikaner for at kunne drage sådan en konklusion...



Det var ondt sagt! :lol:



Ja, Per, det du siger er jo bare forkert. Euroen er ikke 40% mindre værd, den er 40% mere værd. Men selvom euroen er mere værd, så bliver priserne jo ikke anderledes. Så hvis manden køber noget i USA, som kostede 1 dollar, og det samme kostede 1 euro i EU, så han betale 40% mere end hjemme i USA.

Det er et faktum.



Indlæg senest redigeret d. 22.09.2007 22:53 af Bruger #2330
Det er sguda bare at veksle? det eneste man mister på det er det smalle gebyr man skal give banken. Jeg forstår virkeligt ikke problemet.

Når jeg hæver svenske kroner, når jeg er i sverige, mister/tjener jeg ikke penge på det. Den forskel der er i kursen, er der også i forskel på priserne.



Priserne i Europa og i USA ligger sådan, at de passer sammen cirka ved kurs 100. Dvs. 1 liter mælk koster i USA 1 dollar, og i EU, 1 euro. Da en Euro er 1,4 dollar, koster mælken i Europa 40%(1,4-1=,4 => 40%) mere, end den gør i USA.

Så ja, det er bare at veksle, men fordi priserne er tæt på hinanden(1 euro, 1 dollar), så er det dyrere for ham at købe ind. Han overdriver nok her, for priserne ændre sig selvfølgelig, lige som du siger, men det betyder stadig en del.

Men ontopic, så tvivler jeg på at Euro-kursen har betydet særlig meget for folks valg om at tage afsted eller ej.



Skal vi staffes for dollarerns fald?



En mindre præcisering:

ifølge www.tjekkursen.dk er euro vs dollar kursen 1.47, så en euro koster koster ca. 1.5 dollar. Så er forskellen er i dag endnu værre for vores amerikaner..



t