hvad er der galt med dette login

Tags:    php

<< < 12 > >>
hej eksperter jeg har et login jeg har arbejdet med et stykke tid. men har et problem da den ikke vil bruge men header("location: admin/index.php");
sender lige hele mit login script. håber i kan hjælpe mig...

login script....

<?php

mysql_connect("xxx","xxx","xxx");
mysql_select_db("xxx");
if( !isset ( $_GET["sender"]) )
{

$sql = mysql_query("SELECT `id`, `user`, `pass` FROM `bradmin` WHERE `user` = '" . $_POST['user'] . "' AND `pass` = '" . $_POST['pass'] . "'") or die( mysql_error() );

if( mysql_num_rows( $sql ) == 1 )
{
$row = mysql_fetch_assoc( $sql ) ;

$_SESSION["id"] = $row["id"];
$_SESSION["user"] = $row["user"];

header("Location: admin/index.php");

} else {

header("Location: login.php");
}
}
?>

her kommer den fejl jeg får....

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/jp-pro.dk/jp-pro.dk/httpd.www/bryllup/index.php:8) in /customers/jp-pro.dk/jp-pro.dk/httpd.www/bryllup/inc/dologin.php on line 17

11 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tilføj

ob_start(); først i dokumentet

og ob_end_flush(); sidst i dokumentet.

Indlæg senest redigeret d. 01.10.2007 18:43 af Bruger #6559
Det er der problemet er. Du inkludere login-siden efter <body>. Det må du ikke, da header() funktionen i php "ændrer" i <head> sektionen i din html-fil. Derfor skal din login side helst være før <html>.

har gjort noget andet. jeg har bare unladt at includere min dologin.php

Du skal sætte din login.php (eller dologin.php) ind før noget andet, dvs helt øverst i din index.php.

Indlæg senest redigeret d. 01.10.2007 20:24 af Bruger #4683
Det er der problemet er. Du inkludere login-siden efter <body>. Det må du ikke, da header() funktionen i php "ændrer" i <head> sektionen i din html-fil. Derfor skal din login side helst være før <html>.
Den skal være før alt (også doc-type), da headersne bliver sendt inden selve dokumentet.

Header fejl :)

Indlæg senest redigeret d. 07.10.2007 00:31 af Bruger #12174
Du kan ikke sende headers når der er sendt visuelt output til browseren. Jeg foreslår du bruger en formel der sender en POST til en seperat fil der kun håndterer dine sessions og login script.

Jeg kan da også lige tilføje at man i en switch aldrig har default casen før de andre. Den er altid til sidst.

Indlæg senest redigeret d. 23.10.2007 10:08 af Bruger #4758
får stadigvæk den samme fejl

Det kode du viser er det alt?

vil du se min index fil?

<BODY alink="#000000" vlink="#000000" link="#000000">
<table width="940" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td colspan="12" bgcolor="#FF99FF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="20" rowspan="3" bgcolor="#FF99FF"> </td>
<td height="120" colspan="10" align="center" bgcolor="#FF99FF"><?php include('inc/banner.php'); ?></td>
<td width="20" rowspan="3" bgcolor="#FF99FF"> </td>
</tr>

<tr>
<td width="90" height="30" align="center" bgcolor="#FF99FF"><a href="index.php">Forside</a></td>
<td width="90" height="30" align="center" bgcolor="#FF99FF"><a href="index.php?side=gave">Gaveliste</a></td>
<td width="90" height="30" align="center" bgcolor="#FF99FF"><a href="index.php?side=deltager">Gæsteliste</a></td>
<td width="90" height="30" align="center" bgcolor="#FF99FF"><a href="">Tid & Sted</a></td>
<td width="90" height="30" align="center" bgcolor="#FF99FF"><a href="index.php?navi=guest">Gæstebog</a></td>
<td width="90" height="30" align="center" bgcolor="#FF99FF"><a href="index.php?side=kontakt">Kontakt Os</a></td>
<td width="90" height="30" align="center" bgcolor="#FF99FF"><a href="">Menuen</a></td>
<td width="90" height="30" align="center" bgcolor="#FF99FF"><a href="index.php?side=gallari">Billeder</a></td>
<td width="90" height="30" align="center" bgcolor="#FF99FF"><a href="">Festen</a></td>
<td width="90" height="30" align="center" bgcolor="#FF99FF"><a href="index.php?side=login">Admin</a></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" valign="top">
<?php
switch($_GET["navi"]) {
default:
include"inc/nyhed.php";
break;
case "guest":
include"inc/guesbook.php";
break;
}