Udregn dart score

Tags:    c#

Hej Udviklere

jeg er ved at programmere et lile program, der kan folde styr på ens score i dart.

Jeg har en tekstboks, hvor man indtaster sin score. Derefter trykker man på en knap, og det man har tilbage udregnes og udskrives i en listbox.

Jeg har nedenstående metode der skal sørge for udregnigen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er meningen, at første gang man kaster skal det man scorer(ipointsScored) trækkes fra 501(iStartScore). Det kan jeg godt få den til :-)

Næste gang man kaster sine pile skal den score så trækkes fra det man har tilbage. Det er her jeg har et problem. Jeg kan ikke greje hvordan min kode skal skrives, så den hele tiden trækker iPointsScored fra iPointsLeft???

Det er sikkert et nemt spg, men jeg har siddet og stirret mig blind på det :-)

På forhånd tak for hjælpen!

skal den første linie:

iPointsScored = Convert.ToInt16(txtPoint.Text);

ikke bare ændres til:

iPointsScored += Convert.ToInt16(txtPoint.Text);

??

Det er vel ikke nødvendigt at blive ved med at gemme iStartScore?

For du kan jo bare trække fra den score hele tiden ved at

iStartScore -= Int32.Parse(txtPoint.Text);
lbleft.Items.Add(iStartScore);
txtPoint.Clear();

På den måde har du en variabel som den aktuelle score bliver registreret i.

Hvis det er nødvendigt for dig at iStartScore hele tiden er konstant 501, og den skal bibeholde værdien. Kan du eventuelt bruger iPointScored, og læg alle de point sammen i den variabel, som der bliver scoret. Så kan du altid med en simpel udregning bruge iStartScore - iPointScored; for at finde ud af hvad der er tilbage.

Håber det er svar nok ellers kan jeg da specificere det lidt nærmere ;)

Hej Udviklere

Tak for jeres svar. Det vil jeg prøve når jeg får tid til det. Hvis jeg får problemer skal jeg nok vende tilbage ;-)

Hej igen udviklere.

Det virkede fint jeres råd med iStartScore -= Int32.Parse(txtPoint.Text);